Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
+38-067-242-71-34
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Інформаційні системи для ефективного управління закладом освіти

    Інформатизація освіти – частина інформатизації суспільства – комплекс заходів щодо перетворення педагогічних процесів на основі впровадження інформаційної продукції, засобів та технологій у навчанні і вихованні. Інформатизація є найважливішим механізмом реформування освітньої системи, спрямованим на підвищення якості, доступності та ефективності освіти.

    На сучасному етапі розвитку освіти інформаційне середовище із засобу надання доступу до необхідної інформації перетворилося в обов’язковий компонент інфраструктури управління закладом освіти і сукупність інтелектуальних сервісів, без яких сьогодні неможливо уявити організацію управління і навчання в закладі освіти.

    Інформатизація як важливий механізм модернізації освітнього процесу Університету спрямована на підвищення якості, доступності й ефективності освіти та передбачає зокрема:

    - впровадження автоматизованих систем управління освітнім процесом в Університеті;

    - створення єдиного інформаційного освітнього простору Університету;

    - використання інформаційних технологій в освітньому процесі;

    - розовиток електронного архіву освітніх i наукових матеріалів Університету;

    - модернізацію й розвиток системи комп’ютерного тестування та автоматизованого контролю якості освітнього процесу в Університеті.

    Інновації в управлінні Університетом на базі інформаційних технологій є ключовим механізмом, який дозволяє створювати переваги в конкурентному середовищі. У зв’язку з цим основними заходами в розвитку інформатизації стають створення надійної та ефективної інфраструктури, впровадження уніфікованих способів доступу до корпоративних даних, поліпшення керованості всього комплексу інформаційних ресурсів, а також забезпечення відповідності інфраструктури стратегічним цілям розвитку Університету.

    В Університеті інформатизація освітньої діяльності передбачає декілька базових напрямів.

    1. Адміністративно-управлінський напрям характеризується застосуванням ІТ для оптимізації управлінських процесів, автоматизації основних функцій: планування, організації, контролю; інтеграцією процесу інформатизації управлінської діяльності з освітнім процесом.

    Головною метою інтеграції є задоволення освітніх потреб здобувачів вищої і фахової передвищої освіти, підвищення ефективності діяльності науково-педагогічних і педагогічних працівників та управлінського персоналу.

    Основними завданнями цього напряму є:

    –    забезпечення ефективного використання вебресурсів Університету в науково-освітньому процесі;

    –    розміщення науково-освітнього контенту Університету у світових інформаційних ресурсах;

    –    впровадження сучасного програмного забезпечення для організації дистанційної та змішаної форм навчання;

    –    супроводження системи електронного документообігу Університету.

    2. Планування та інформаційна підтримка освітнього процесу з використанням автоматизованих інформаційних систем і комплексів.

    Автоматизована система управління закладом освіти містить такі програмні модулі:

    І. НАВЧАЛЬНИЙ

    1.1. НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ

    Ведення навчальних планів

    Формування робочих навчальних планів

    Ведення практики, держіспитів та дипломування

    Модуль формування абсолютно будь-яких правил навчального процесу

    Гнучкий каталог інформації з навчальних планів і навантаження

    Моніторингові таблиці підсумків записи на дисципліни

    1.2. НАВАНТАЖЕННЯ

    Модуль завдання різних правил розрахунку навантаження

    Гнучка система формування різних потоків на вивчення дисциплін

    Навантаження (детальне) за всіма кафедрами/цикловими комісіями

    Навантаження (детальне) за спеціальностями

    Навантаження по кафедрах/циклових комісіях та спеціальностях

    Архів навантаження

    1.3. РОЗПОДІЛ НАВАНТАЖЕННЯ на кафедрі/у цикловій комісії

    Детальне навантаження кафедри/циклової комісії та її розподіл між викладачами

    Розподілене навантаження кафедри/циклової комісії та викладачів

    Робочий план кафедри

    Заміна викладачів (у розкладі)

    1.4. ВИКОНАННЯ НАВАНТАЖЕННЯ на кафедрі

    Виконання навантаження викладачами за місяць/семестр/рік

    Докладні звіти виконання навантажень у різних видах

    1.5. РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ

    Аналіз даних перед складанням розкладу для виявлення і усунення вузьких місць

    Діалоговий модуль складання розкладу занять з безліччю підсистем, які дають можливість оптимально проставляти заняття

    Заміна викладачів і аудиторій у розкладі

    Інтерактивний модуль переносу занять

    Можливість задавати будь-які тривалості занять і час їх проведення (години та хвилини)

    Статистика завантаженості аудиторій

    1.6. ДИСПЕТЧЕРСЬКІ МОДУЛІ

    Зайнятість аудиторій і проставлення додаткових занять

    Зайнятість викладачів і розклад кафедри/циклової комісії в різних видах

    Розклад аудиторій по днях

    Розклад додаткових занять

    Формування ЕКів і їх розклад

    Розклад іспитів

    ІІ. ДЕКАНАТ

    2.1. ОСОБОВІ СПРАВИ

    Ведення особових справ

    Ведення всіх видів наказів

    Діалогове формування будь-яких видів запитів

    Рух контингенту

    Формування груп по зарахованих студентах

    Автоматичне формування номерів залікових книжок

    Закріплення студентів по місцях проходження практик

    Закріплення студентів за дипломуванням

    Статистика по практиці і курсовим

    Журнал видачі довідок

    2.2. УСПІШНІСТЬ

    Робота з екзаменаційними відомостями

    Формування зведених відомостей

    Архів і списки відомостей

    Ведення атестацій і модулів

    Статистика по атестації

    Статистика успішності по сесіях

    Формування рейтингів студентів

    Аналіз боргів і боржників за всі періоди навчання

    Стипендія

    Формування навчальних карток (в особові справах студентів)

    Перегляд успішності за весь період навчання по дисциплінах і семестрах

    Динаміка успішності студентів

    Академдовідка

    Перезаліки оцінок при відновленні або переведенні з іншого ЗВО

    Додаток до диплому

    Архіви студентів, наказів, академдовідок і додатків до диплому

    2.3. ПЛАТА ЗА НАВЧАННЯ

    Ведення і облік оплати за навчання

    Зведена форма грошових надходжень

    2.4. ГУРТОЖИТОК

    Поселення в гуртожитки

    Розрахунок за проживання (з урахуванням різних умов)

    ІІІ. МОДУЛЬ РЕКТОР

    Вся інформація про студента

    ІV. ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ

    Ведення електронного журналу

    Форми і статистика по електронному журналу

    Різні модулі по організації відпрацювання пропущених занять

    V. АБІТУРІЄНТ

    Ведення особових справ і гнучка система задавання видів анкет

    Гнучка статистика видачі інформації по абітурієнтам

    Діалогове формування будь-яких видів запитів

    Робота з ЄДЕБО

    VІ. МЕТОДИЧНИЙ МОДУЛЬ

    Ведення робочих програм з дисциплін

    Статистика забезпеченості робочими програмами на кафедрах/у циклових комісіях

    Ведення всіх видів методичного забезпечення

    Статистика забезпеченості методичними матеріалами на кафедрах/у циклових комісіях

    VІІ. ДОКУМЕНТООБІГ

    Гнучке задавання структури ведення системи обліку документообігу

    Ведення документообігу

    Контроль виконання доручень

    VІІІ. ВІДДІЛ КАДРІВ

    Ведення особових справ

    Ведення всіх видів наказів

    Ведення відпусток

    Діалогове формування будь-яких видів запитів

    Різні види форм (підвищення за стаж, ...)

    Штатний розклад

    ІХ. WEB-ПОРТАЛ

    Розклади занять груп, студентів, викладачів, аудиторій та кафедр/циклових комісій

    Мобільні додатки on-line розкладів для Android і IOS

    Робочі навчальні плани спеціальностей

    Індивідуальне навантаження викладачів

    Особовий кабінет студента (безліч особистої інформації студента)

    Інформатор (передача повідомлень між студентами і викладачами)

    Запис студентів на дисципліни

    Телефонний довідник on-line

    Х. АДМІНІСТРУВАННЯ

    Задавання користувачів, груп користувачів і прав доступу

    УФД/Бібліотека – автоматизована бібліотечна інформаційна система призначена для комплексної автоматизації бібліотеки і враховує всі основні виробничі цикли.

     

    3. Впровадження дистанційної форми навчання.

    Дистанційна форма навчання в Університеті запроваджується з метою:

    –    поширення доступу до освітніх програм вищої і фахової передвищої освіти з використанням сучасних інформаційних ресурсів;

    –    ефективного використання навчальних та наукових ресурсів Університету та підвищення якості навчання за рахунок оновлення методів навчання;

    –    індивідуалізації процесу навчання у відповідності до потреб, особливостей і можливостей кожного здобувача освіти, а також постійного розвитку особистості з метою подальшого самостійного навчання упродовж усього життя.

    Впровадження дистанційної форми навчання передбачає виконання таких завдань:

    –    підвищення кваліфікації викладачів з педагогічних та дистанційних технологій;

    –    підготовку здобувачів освіти до використання інформаційних технологій;

    –    діяльність курсів підвищення кваліфікації викладачів із розробки дистанційних курсів;

    –    проведення семінарів для науково-педагогічного персоналу щодо технологій дистанційного навчання;

    –    підтримку викладачів щодо використання нових інформаційних технологій в освітньому процесі;

    –    розроблення дистанційних курсів для підтримки очного та заочного навчальних процесів;

    –    формування кращих відкритих навчальних ресурсів з навчальних дисциплін Університету;

    –    підготовку молодих викладачів до проведення освітнього процесу з використанням дистанційних технологій;

    –    використання дистанційних курсів у традиційному (змішане навчання) та заочному навчанні;

    –    підготовку молоді до вступу в Університет;

    –    впровадження дистанційних технологій у систему підвищення кваліфікації працівників;

    –    впровадження дистанційних технологій у систему підготовки робочих спеціальностей.

    Електронні компоненти навчально-методичних комплексів розміщуються в єдиному інформаційно-освітньому середовищі Університету на базі віртуального навчального середовища Moodle.