Критерії, правила і процедури оцінювання діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників
Рейтингове оцінювання діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників є складовою системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в Університеті.
Методику розрахунку рейтингу, порядок організації та проведення рейтингового оцінювання діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» визначає Положення про рейтингову систему оцінювання роботи професорсько-викладацького складу, затверджене рішенням Вченої ради від 27.02.2020 р. (протокол №2) і введене в дію наказом президента Університету від 15.04.2020 р. №55.
Основними завданнями рейтингового оцінювання професійної діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників Університету є:
– створення фактографічної інформаційної бази, що всебічно відображає професійну діяльність науково-педагогічних/педагогічних працівників;
– встановлення відповідності професорсько-викладацького складу ліцензійним вимогам;
– мотивація науково-педагогічних/педагогічних працівників до вдосконалення якості освітньої; наукової та міжнародної; іміджевої, маркетингової та профорієнтаційної діяльності;
– розвиток творчої ініціативи та підвищення результативності професійної діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників;
– реалізація принципів змагальності та здорової конкуренції;
– створення системи об’єктивних показників для прийняття рішень щодо заохочення науково-педагогічних/педагогічних працівників;
– стимулювання видів діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників, що визначають рейтинг та імідж Університету в цілому.
Система визначення рейтингу науково-педагогічних/педагогічних працівників Університету ґрунтується на таких засадах:
– прозорість (доступна система показників, за якими визначається рейтинг);
– достовірність (отримання достовірної інформації, підкріпленої копіями матеріалів в електронному і паперовому вигляді);
– валідність (змістовність та конструктивність);
– достатність системи показників (отримання інформації, що включає в себе перелік критеріїв, достатніх для оцінки та матеріального заохочення роботи особи, що проходить рейтингове оцінювання);
– доступність (легкість сприйняття системи оцінювання та забезпечення вільного доступу до неї);
– гнучкість (можливість встановлення нових пріоритетів за рахунок зміни вагових коефіцієнтів для оцінки видів діяльності).
Система рейтингового оцінювання діяльності науково-педагогічних/педагогічних працівників Університету проводиться за результатами кожного навчального року у вигляді аналізу форм оцінювання, заповнених оцінюваними викладачами та Google-форм, заповнених безпосередніми учасниками освітнього процесу – завідувачами кафедр/головами циклових комісій, викладачами і здобувачами освіти.
Рейтинговому оцінюванню підлягає професійна діяльність усіх штатних науково-педагогічних/педагогічних працівників та внутрішніх сумісників, які працюють в Університеті не менше одного року.
Вагові коефіцієнти можуть змінюватися відповідно до стратегічних пріоритетів розвитку Університету, змін у законодавчих документах, вимогах до ліцензування та акредитації, показників різноманітних рейтингів закладів освіти.
Результати рейтингової оцінки використовують під час прийняття рішень стосовно:
– подання до нагородження, до присвоєння вчених звань;
– морального та матеріального заохочення кращих науково-педагогічних/педагогічних працівників;
– формування робочих груп і груп забезпечення;
– обрання кандидатур на роль гаранта освітньої програми;
– конкурсного відбору на заміщення вакантних посад науково-педагогічних/педагогічних працівників;
– дострокового розірвання трудового договору.
Оцінювання професійної діяльності науково-педагогічних працівників проводиться як у цілому по Університету на основі самооцінювання викладача з урахуванням рейтингів, отриманих у результаті анкетування завідувачів кафедр/голів циклових комісій, викладачів і здобувачів освіти (консолідований рейтинг), так і окремо за групами посад, напрямками діяльності, навчально-виховними підрозділами і респондентами:
за групами посад:
– професор;
– доцент;
– старший викладач, викладач, асистент;
- вчитель-методист, вчитель вищої категорії, І категорії;
за напрямками діяльності:
– загальний рейтинг на основі самооцінювання;
– по науковій та міжнародній діяльності;
– по освітній діяльності;
– по іміджевій, профорієнтаційній та маркетинговій діяльності.
за підрозділами:
– по кафедрі/цикловій комісії;
– по навчально-виховному підрозділу;
– по університету;
за респондентами:
– самооцінювання;
– адміністрація;
– викладачі;
– здобувачі освіти.
У випадку порушень науково-педагогічними/педагогічними працівниками нормативних вимог законодавства України про вищу освіту, Статуту і нормативних документів Університету, Кодексу академічної доброчесності, Правил внутрішнього розпорядку можуть прийматися рішення про зменшення рейтингового балу на визначену кількість балів.
Рейтингове місце викладача в консолідованому рейтингу розраховується як середнє арифметичне рейтингового місця викладача, отриманого внаслідок
1) самооцінювання викладача по всіх напрямках діяльності сумарно;
2) опитування адміністрації, колег і здобувачів освіти сумарно.
