Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
+38-067-242-71-34
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Рада із забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти

    ПОЛОЖЕННЯ

    про Раду із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти

    Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна»

     

    1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    1.1. Положення про Раду із забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» (далі – Положення) укладено з метою визначення її функцій, складу, порядку організації роботи та взаємодії з іншими підрозділами, відповідних прав та відповідальності.

    1.2. Рада із забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти (далі – Рада з якості) є дорадчо-консультаційним органом, який відповідно до цього Положення розробляє стратегію Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» (далі – Університет) у сфері забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

    1.3. Діяльність Ради з якості ґрунтується на принципах колегіальності та гласності обговорення питань, віднесених до її завдань.

    1.4. У своїй діяльності Рада з якості керується чинним законодавством України, нормативною базою загальнодержавного та внутрішньоуніверситетського рівнів, наказами та розпорядженнями відповідних посадових осіб.

    1.5. Положення розміщується в електронному Реєстрі основної чинної нормативної бази системи управління якістю діяльності Університету на сторінці «Основні нормативні документи університету» офіційного сайту Університету.

     

    2. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПРИНЦИПИ ТА ФОРМИ РОБОТИ РАДИ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ

    2.1. Раду із забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти очолює її голова –проректор з освітньої діяльності.

    Заступником голови Ради з якості є начальник управління моніторингу якості освіти, ліцензування та акредитації.

    Секретарем Ради з якості є начальник відділу методичної роботи.

    2.2. Робота Ради з якості здійснюється за планом роботи, який складається на навчальний рік та затверджується Президентом Університету за поданням голови Ради (у разі його відсутності – заступником).

    2.3. Формою роботи Ради є засідання, які проводяться не рідше ніж 4 рази на рік.

    2.4. Матеріли засідань Ради оприлюднюються на сайті Університету або в інший спосіб.

    2.5. Персональний склад членів Ради з якості затверджується наказом Президента Університету за поданням голови Ради.

    2.6. Засідання Ради з якості вважається правочинним, якщо на ньому присутні не менше половини членів Ради.

    2.7. У засіданнях Ради мають право брати участь запрошені особи.

    2.8. Рішення Ради з якості приймаються більшістю голосів членів Ради, присутніх на засіданні, й оформлюються протоколами, що підписуються головою Ради (у разі його відсутності – заступником) та секретарем Ради. Кожен член Ради має один голос.

    2.9. Рішення Ради з якості, як правило, мають рекомендаційний характер, обов’язковими до виконання є ті, що вводяться в дію наказом Президента Університету.

    2.10. Організаційну підтримку роботи Ради з якості здійснює група аналізу з удосконалення якості освітнього процесу відповідно до функцій, наведених у п. 4.2 цього Положення.

    2.11. Підготовку засідань, матеріалів інформаційного забезпечення членам Ради та протоколювання засідань організовує секретар Ради з якості.

    2.12. Роботу групи аналізу організовує координатор групи – начальник відділу внутрішнього аудиту.

     

    3. СКЛАД РАДИ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ

    3.1. До складу Ради з якості входять:

    - за посадою: проректор з освітньої діяльності; проректор з наукової та міжнародної діяльності; заступник директора Департаменту освітньої діяльності; начальник Управління профорієнтації та організації набору; начальник Управління освітньої діяльності; начальник Управління наукової та міжнародної діяльності; начальник Управління моніторингу якості освіти, ліцензування та акредитації; начальник Управління виховної діяльності; начальник відділу організації освітнього процесу; начальник Центру внутрішнього аудиту; керівники інститутів і коледжу базової структури (м. Київ); заступники керівників інститутів і коледжу базової структури (м. Київ); керівники ТВСП; директор бібліотеки; начальник відділу науково-дослідної, міжнародної та грантової діяльності; начальник аспірантури та докторантури; начальник відділу ліцензування, акредитації та оформлення документів про освіту; начальник відділу методичної роботи; директор Центру інклюзивних технологій навчання; директор Центру технічного забезпечення навчального процесу; начальник відділу економічного розвитку; начальник відділу по роботі з персоналом; голова Студентського наукового товариства;

    - представники здобувачів вищої і фахової передвищої освіти: президент студентського самоврядування; віцепрезидент студентського самоврядування з освітньої діяльності; студентські адміністратори.

    3.2. До складу групи аналізу входять:

    - за посадою: заступник директора Департаменту освітньої діяльності, начальник Центру внутрішнього аудиту; начальник Управління освітньої діяльності, начальник Управління моніторингу якості освіти, ліцензування та акредитації; начальник Управління виховної діяльності; начальник Управління наукової та міжнародної діяльності; начальник відділу організації освітнього процесу, начальник відділу методичної роботи; начальник відділу економічного розвитку; заступники керівників навчально-виховних підрозділів з освітньої, наукової та міжнародної діяльності;

    - представники осіб, які навчаються, за посадами на які обрані: віцепрезидент студентського самоврядування з освітньої діяльності; студентські адміністратори.

    Також до складу групи аналізу в ролі експертів можуть залучатися на постійній або тимчасовій основі інші висококваліфіковані науково-педагогічні працівники Університету.

     

    4. ФУНКЦІЇ РАДИ З ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ

    4.1. Рада з якості є складовою системи внутрішнього забезпечення якості Університету, яка здійснює певні процедури (функції) у сфері забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти на рівні Університету за відповідними напрямами діяльності, а саме:

    -     експертиза освітніх програм у таких складових: аналіз пропозицій робочих проєктних груп із розроблення та супроводження освітніх програм щодо структури та змісту освітніх програм; експертиза освітніх програм у частині визначення загальних компетентностей, періодичний перегляд освітніх програм; надання рекомендацій Вченій раді Університету щодо затвердження освітніх програм (навчальних планів);

    -     моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти (організація опитувань (анкетувань, оцінювань тощо) здобувачів вищої і фахової передвищої освіти та викладачів з питань якості організації освітнього процесу, випускників університету, представників ринку праці – з питань якості освітніх програм та підготовленості випускників до професійної діяльності) у таких складових: затвердження плану заходів з моніторингу якості освітньої діяльності та якості освіти на навчальний рік, системи індикаторів, що характеризують стан якості освітньої діяльності та якості освіти в Університеті, форм анкет (опитувань тощо) та інших матеріалів для проведення моніторингових досліджень та оцінювань, звітів із моніторингових досліджень та оцінювань; формування на підставі моніторингових досліджень рекомендацій щодо управлінських рішень з підвищення якості освітньої діяльності та якості освіти;

    -     аналіз забезпечення освітнього процесу необхідними ресурсами, а саме: інформаційними, матеріально-технічними;

    -     аналіз якості викладацького складу через підтвердження кваліфікації, фахового та наукового рівня науково-педагогічних і педагогічних працівників (далі – викладачів), володіння сучасними методиками викладання, що передбачає оцінювання: адміністрацією науково-методичного рівня проведення викладачем навчальних занять; рівня організації викладачем освітнього процесу з освітнього компонента (дисципліни, модуля тощо); рівня залишкових знань, умінь та інших компетентностей здобувачів вищої і фахової передвищої освіти з дисципліни (освітнього компонента), що викладається; виконання викладачем кваліфікаційних вимог, наукової та професійної активності;

    -     аналіз кадрового забезпечення та підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників як процесу їх безперервного професійного розвитку, спрямованого на забезпечення якості викладання та проведення наукових досліджень, а також стимулювання впровадження в науково-освітню діяльність Університету досягнень науки світового рівня та інноваційних технологій навчання;

    -     аналіз стану освітньої діяльності та якості освіти в Університеті, розроблення для розгляду Вченою радою Університету та ректоратом пропозицій щодо вдосконалення цієї діяльності з урахуванням новітніх освітніх тенденцій;

    -     науково-методичне супроводження акредитації освітніх програм Університету Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, вітчизняними та міжнародними незалежними установами оцінювання та забезпечення якості освіти;

    -     науково-методичне супроводження академічної мобільності здобувачів вищої і фахової передвищої освіти, педагогічних та науково-педагогічних працівників;

    -     розроблення та впровадження в освітній процес нормативних документів з питань якості освітньої діяльності та якості освіти;

    -     формування рекомендацій із планування структурними підрозділами Університету роботи із супроводження освітніх програм (організаційно-методичної та науково-методичної) на навчальний рік;

    -     поширення передового досвіду провідних освітніх установ з метою вдосконалення освітньої діяльності Університету.

    4.2. Основними завданнями групи аналізу є:

    -     формування пропозицій для розгляду та затвердження Радою з якості щодо підготовки плану заходів з моніторингу якості освітньої діяльності та якості вищої і фахової передвищої освіти на навчальний рік; системи індикаторів, що характеризують стан якості освітньої діяльності та якості освіти в Університеті; форм анкет (опитувань тощо) та інших матеріалів для проведення моніторингових досліджень та оцінювань; звітів із моніторингових досліджень та оцінювань; рекомендацій щодо управлінських рішень із якості освітньої діяльності та якості освіти;

    -     надання організаційної та методичної допомоги органам студентського самоврядування щодо проведення опитувань та анкетувань, організації різноманітних заходів з якості організації освітнього процесу;

    -     оперативне реагування (підготовка проєктів наказів та інших матеріалів з питань якості організації освітнього процесу) на виявлені порушення норм стандартів освітньої діяльності та вищої і фахової передвищої освіти щодо організації освітнього процесу в Університеті;

    -     контроль виконання наказів Президента Університету, рішень Ради з якості та Вченої ради з питань якості освітнього процесу;

    -     координація діяльності рад з якості освітньої діяльності та якості освіти навчально-виховних підрозділів та інших структурних підрозділів Університету, що опікуються питаннями якості освітньої діяльності, експертних рад роботодавців.

     

    5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

    5.1. Це Положення вводиться в дію наказом Президента на підставі рішення Вченої ради Університету.

    5.2. Зміни та доповнення до Положення можуть вноситися наказом Президента за рішенням Вченої ради Університету або відповідного дорадчого органу. В такому ж порядку Положення скасовується.

    5.3. Відповідальність за актуалізацію Положення та контроль за виконанням його вимог несуть посадові особи Університету відповідно до їх функціональних обов’язків.