Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Кафедра соціальної роботи та педагогіки - старе

Кафедра була об'єднана з кафедрою психології
перейти на сторінку новой кафедри
Кафедра психології, соціальної роботи та педагогіки

 


 

 Кафедра Соціальної роботи та педагогіки пропонує спектр освітніх послуг відповідно до стандартів вищої освіти України в галузях знань: 231 "Соціальна робота" та 016 "Спеціальна освіта".

Швидкий перехід:

 

Для отримання консультації стосовно вступу на спеціальність "Соціальна робота" заповніть форму та ми з Вами зв'яжемось: https://forms.gle/Nuy8XDYmmetXWVYh6

 


Спеціальність 231 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»

Соціальна робота – дуже важлива сфера діяльності у нашій державі. В Україні мешкають десятки, а то і сотні тисяч осіб, котрі потребують допомоги з боку державних структур. Це – діти, а серед них – діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування, діти з інвалідністю (фізичною чи ментальною) та з особливими освітніми потребами, молоді та дорослі люди з інвалідністю (фізичною чи ментальною), особи з особливими освітніми потребами, люди пенсійного віку. До цих категорій також можна додати родини та окремих осіб, що мають складні життєві обставини. І всі вони потребують уваги та турботи з боку фахівців, що здобувають або вже здобули освіту за спеціальністю «Соціальна робота». З 2014, а надто – з 2022 року соціальна робота стала ще більш важливою, адже до категорій клієнтів доєдналися ветерани та ветеранки, родини, що втратили батька (або матір чи обох батьків) унаслідок війни внутрішньо-переміщені особи (і дорослі, і діти).

«Соціальна робота» – одна із перших спеціальностей, яку здобували студенти Університету «Україна» від самого початку діяльності нашого вищого навчального закладу. Фахівці спеціальності за рівнем фахової передвищої освіти «фаховий молодший бакалавр» та двома освітніми рівнями: «бакалавр» та «магістр», здатні розв’язувати складні професійні завдання у сфері соціальної роботи на основі особистісно орієнтованого підходу в засвоєнні основних знань, процесів, цінностей та формуванні навичок професії, що застосовуються в контексті конкретних реалій.

 

Соціальна робота.
ФАХОВИЙ МОЛОДШИЙ БАКАЛАВР

Мета освітньої програми освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» із соціальної роботи – підготовка фахівців, здатних до практичної соціальної роботи з різними категоріями населення, а також – формування професійної готовності майбутніх фахівців соціальної роботи до здійснення менеджерської, соціально-психологічної діяльності в соціальній сфері. Майбутні фахові молодші бакалаври вивчають такі дисципліни:

Дисципліни циклу загальної підготовки
Дисципліни циклу професійної підготовки
  • Україна в контексті світового розвитку
  • Українська мова (за професійним спрямування)
  • Фізична культура (Фізичне виховання. Основи здорового способу життя. Психологія стресу і стресостійкості особистості)
  • Інформаційні технології
  • Основи наукових досліджень та академічного письма
  • Інклюзивне суспільство
  • Основи навчання студентів (самоуправління навчанням)
  • Психологія
  • Охорона праці, безпека життєдіяльності та цивільний захист
  • Вступ до спеціальності та основи теорії соціальної роботи
  • Історія соціальної роботи
  • Загальна педагогіка
  • Ведення професійної документації
  • Право соціального захисту
  • Теорія і практика соціального прогнозування
  • Методи соціальної роботи
  • Система організацій соціальної сфери
  • Практикум із соціальної роботи

Також у нас є широкі можливості обрання індивідуальної освітньої траєкторії. Ви зможете обрати понад 25% дисциплін із загальноуніверситетського каталогу, за допомогою яких здобудете бажані та необхідні саме Вам додаткові компетенції. Ці дисципліни зібрано у Мейджори.

Мейджор «Соціальна педагогіка у сфері інклюзії»:

Мейджор «Управління міжнародними програмами і проєктами:

  • Основи інклюзивної освіти
  • Соціальна педагогіка
  • Вікова та педагогічна психологіка
  • Фандрейзинг у соціальній сфері
  • Тренінг комунікативної компетентності
  • Комерціалізація стартап проєктів

 

Мейджор "Соціальна робота у кризових, психотравмуючих та конфліктних ситуаціях"
  • Соціальна робота з групами ризику
  • Соціальна робота із постраждалими від надзвичайних ситуацій та катастроф
  • Психологія травмуючих ситуацій

 

Соціальна робота.
БАКАЛАВРАТ

Основний фокус освітньої програми рівня «бакалаврат» – загальна освіта в галузі соціальної роботи з різними категоріями клієнтів, серед яких – люди з інвалідністю, люди з особливими освітніми потребами в інклюзивному суспільстві, інклюзивному освітньому середовищі. Наші майбутні бакалаври вивчають особи, родини, соціальні групи та громади, які потребують підтримки для покращення здоров’я, соціального функціонування та загального благополуччя. Також майбутні фахівці вивчають поняття, концепції та методи підтримання і надання кваліфікованої допомоги особам, групам людей, громадам з метою розширення або відновлення їхньої здатності до соціального функціонування, реалізації громадянських прав, запобігання соціальної ексклюзії, тобто – виключення певних осіб чи груп із суспільства.

Викладання та навчання в нашому університеті є студентоцентрованим. Широко використовуються засоби лекційних, практичних та семінарських занять, а також тренінгів, круглих столів, наукових конференцій. Студенти залучаються до участі в проєктних роботах, конкурсах та науково-дослідних заходах, а також до проведення занять кваліфікованих практикуючих фахівців. Ознайомтеся, будь ласка, з дисциплінами, які вивчають майбутні бакалаври.

Дисципліни циклу загальної підготовки

Дисципліни циклу професійної підготовки

  • Українська мова (за професійним спрямуванням)
  • Україна в контексті світового розвитку
  • Фізична культура (фізичне виховання. Основи здорового способу життя. Психологія стресу і стресостійкості особистості)
  • Інформаційні технології
  • Основи наукових досліджень та академічного письма
  • Інклюзивне суспільство
  • Основи навчання студентів (самоуправління навчанням)
  • Іноземна мова
  • Іноземна мова (за професійним спрямуванням)
  • Іноземна мова поглибленого вивчення
  • Філософія
  • Права людини та верховенство права в сучасних реаліях
  • Екологія та екологічна етика
  • Деонтологія
  • Психологія
  • Психологія особистості
  • Охорона праці, безпека життєдіяльності та цивільний захист
  • Інтернет-супровід у професійній діяльності
  • Вступ до спеціальності та основи теорії соціальної роботи
  • Історія соціальної роботи
  • Загальна педагогіка
  • Ведення професійної документації
  • Методи соціальної роботи
  • Система організації соціальної сфери
  • Теорія і практика соціального прогнозування
  • Психологія соціальної роботи
  • Практикум із соціальної роботи
  • Теорія і практика соціальної роботи
  • Соціально-педагогічна робота з дітьми з інвалідністю  та раннє втручання
  • Консультування в соціальній роботі
  • Менеджмент соціальної роботи
  • Соціальна робота з сім’єю, дітьми та молоддю
  • Стратегії викладання в інклюзивному закладі освіти

Наші студенти мають широкі можливості обрання індивідуальної освітньої траєкторії, таким чином, вони можуть обрати понад 25% дисциплін із загальноуніверситетського каталогу, за допомогою яких здобудуть бажані та необхідні саме тому чи іншому студенту додаткові компетенції. Отже, майбутнім бакалаврам доступні такі Мейджори:

Мейджор "Соціальна педагогіка у сфері інклюзії" Мейджор "Управління міжнародними програмами і проєктами"
  • Соціальна педагогіка
  • Вікова та педагогічна психологія
  • Психодіагностика
  • Основи інклюзивної освіти
  • Спеціальна педагогіка і спеціальна психологія
  • Тренінг комунікативної компетентності
  • Фандрейзинг у соціальній сфері
  • Комерціалізація стартап проєктів
  • Прикладна соціологія
  • Соціальний бізнес
Мейджор "Тренінгові технології в соціальній роботі" Мейджор "Практична психологія у соціальній роботі"
  • Тренінгові технології асертивності та впевненості в собі
  • Тренінгові технології цілепокладання та прийняття групових рішень
  • Тренінгові технології командоутворення
  • Тренінгові технології резильєнтності
  • Тренінгові технології розвитку професійної комунікації та майстерності публічного виступу
  • Арт-методи в соціальній роботі
  • Когнітивні методи в соціальній роботі
  • Методи позитивної терапії в соціальній роботі
  • Поведінкові методи в соціальній роботі
  • Трансактний аналіз у соціальній роботі

Після завершення навчання на освітньому рівні «бакалаврат» випускник може або продовжити опановувати обрану професію на освітньому рівні «магістратура», або набувати додаткові кваліфікації у системі післядипломної освіти.

  

Соціальна робота.
МАГІСТРАТУРА

Основний фокус освітньої програми рівня «магістратура» – професійна підготовка магістрів для соціальної роботи з людьми з інвалідністю і людьми похилого віку.  Майбутні магістри соціальної роботи вивчають соціальний добробут населення, детермінанти, що на нього впливають, а також організаційну, управлінську, експертну, контрольно-аналітичну, проєктну, науково-дослідну діяльність у соціальній сфері.

Наші випускники можуть працювати за фахом у закладах (установах чи організаціях) державного управління, соціального захисту та надання соціальних послуг, освіти, охорони здоров’я, культури, правоохоронній сфері, сфері національної безпеки тощо. Випускники магістратури зі спеціальності «Соціальна робота» у своїй професійній діяльності можуть надавати різноманітні послуги із забезпеченням проживання для людей з інвалідністю та осіб похилого віку, а також надавати всю необхідну соціальну допомогу без забезпечення проживання людям похилого віку та особам із інвалідністю. Після здобуття диплому магістра із соціальної роботи випускник може продовжити навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти або набути додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.

До процесу викладання майбутнім магістрам із соціальної роботи залучаються викладачі Вільнюського університету Шяуляйської академії (Литва) – очно і за допомогою Zoom.

Дисципліни циклу загальної підготовки 

Дисципліни циклу професійної підготовки

  • Академічна іноземна мова
  • Методологія та організація наукових досліджень
  • Соціальна справедливість в інклюзивному суспільстві
  • Охорона праці, безпека життєдіяльності та цивільний захист
  • Моделювання процесів професійної реабілітації та раннє втручання
  • Теоретичні моделі і технології соціальної роботи
  • Психологія і соціологія інвалідності
  • Здоров’я та благополуччя в сучасних соціальних теоріях

Наші магістри мають можливість обрати індивідуальну освітню траєкторію і таким чином обрати понад 25% дисциплін із загальноуніверситетського каталогу, за допомогою яких студент здобуде бажані та необхідні саме йому додаткові компетенції. 

 

Детальніше про навчання

Науково-педагогічний колектив, що працює на кафедрі соціальної роботи та педагогіки, відповідає кадровим вимогам щодо забезпечення провадження освітньої діяльності для рівня вищої освіти «бакалавр», а також відповідає профілю дисциплін, що викладаються, має необхідний стаж педагогічної та досвід практичної роботи. До освітнього процесу залучаються професіонали з досвідом дослідницької, управлінської, інноваційної, творчої роботи та (або) роботи за фахом. Не менше 60% науково-педагогічних працівників мають науковий ступінь та (або) вчене звання. Наші викладачі постійно підвищують свою кваліфікацію.

Матеріально-технічне забезпечення освітніх послуг за спеціальністю «Соціальна робота» складається з комп’ютерних класів, проєкційної техніки, наочних посібників, сучасних прикладних програм, навчальних приміщень, бібліотеки, центру інформаційного доступу. Широко використовуються інтернет-технології, зокрема, освітня платформа Moodle.

Викладачі використовують такі види навчальних занять:

  • лекції;
  • семінарські заняття;
  • практичні заняття;
  • консультації.

Консультації мають форму індивідуальної та групової навчальної діяльності. Типова форма проведення навчальних консультацій – за допомогою Інтернет-технологій:

  • група Facebook – кафедри, академічної групи тощо;
  • електронні пошти викладачів, студентів, академічної групи;
  • Zoom та інші засоби відеозв’язку;
  • Viber та інші месенджери на вибір викладачів та студентів – як для індивідуального спілкування, так і для роботи в чатах і групах.

Для проведення самостійної роботи у розпорядженні майбутніх фахівців з соціальної роботи є медіатека кафедри, інформаційні технології навчання, онлайн-платформа супроводу дистанційного навчання Moodle.

Серед активних методів навчання студентів найбільше застосовуються:

  • метод програмованого навчання – метод проєктів;
  • метод проблемного навчання – проблемні ситуації, типи проблемних ситуацій, евристичні програми;
  • метод інтерактивного (комунікативного) навчання – колективні дискусії, навчально-рольові ігри, тренінги.

На спеціальності «Соціальна робота» створено всі умови для організації інклюзивного навчання студентів з особливими освітніми потребами: педагогічний супровід, індивідуальний підхід до кожного. Студенти з інвалідністю можуть навчатися за рахунок Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Студенти спеціальності «Соціальна робота» ведуть активне соціальне життя. Також студенти беруть активну участь у волонтерській та проєктній діяльності, у всеукраїнських олімпіадах, конкурсах студентських наукових робіт.

 

 


 Організації - партнери кафедри

 

 Про практику і професійну діяльність

На базі наших партнерів студенти спеціальності «Соціальна робота» можуть пройти всі види практики. Серед організацій-партнерів кафедри соціальної роботи та педагогіки  такі:

  • Київський центр соціальних служб;
  • Новобілицький психоневрологічний інтернат для чоловіків;
  • Святошинська дитяча школа-інтернат (для хлопців);
  • центри соціально-психологічної реабілітаціі дітей та молоді з функціональними обмеженнями Солом’янського та Дарницького районів м. Києва;
  • БФ «Незалежна країна»;
  • БО «Світ без залежностей»;
  • БО «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДу»;
  • Територіальний центр надання соціальних послуг Печерського району м. Києва;
  • Інклюзивно-ресурсний центр №5 Оболонського району м. Києва;
  • ВБО «Даун-синдром»;
  • Національна асамблея людей з інвалідністю України;
  • Спілка громадських організацій людей з інвалідністю м. Києва;
  • ВМГОСІ «Гаудеамус».

Отримавши диплом, наші випускники можуть виконувати такі професійні завдання: надання різноманітних послуг із забезпечення проживання всім, хто цього потребує, зокрема – людям з інвалідністю та особам похилого віку та надання всієї необхідної соціальної допомоги без забезпечення проживання всім, хто цього потребує, зокрема – людям з інвалідністю та особам похилого віку.

Випускники можуть здобути такі професії

  • Інспектор із соціальної допомоги;
  • Соціальний працівник;
  • Працівник, що надає індивідуальні послуги на дому, в організаціях соціального обслуговування;
  • Соціальний педагог;
  • Інспектор із охорони дитинства;
  • Фахівець з питань зайнятості (хедхантер);
  • Державний соціальний інспектор;
  • Фахівець із допомоги неблагополучним родинам, грошової допомоги дітям тощо;
  • Фахівець із соціальної допомоги;
  • Фахівець із соціальної роботи;
  • Фахівець-організатор соціально-побутового обслуговування;
  • Інспектор із соціальної допомоги;
  • Асистент вихователя виправно-трудового закладу;
  • Соціальний працівник (допоміжний персонал);
  • Фахівець із вирішення конфліктів (побутова сфера).

Ще під час навчання, а також після випуску, ми працевлаштовуємо за фахом у:

  • центри соціальних служб;
  • територіальні центри;
  • реабілітаційні центри;
  • інклюзивно-ресурсні центри;
  • центри зайнятості;
  • служби у справах дітей;
  • управління соціального захисту населення.

 

Наші випускники керують власними соціальними проєктами, працюють в установах державного сектору та у громадських організаціях, благодійних фондах.

За даними порталу Work.ua, середня заробітня плата соціального працівника в Україні становить 20 тис. грн. Це медіана заробітних плат із 47 вакансій, розміщених на цьому порталі із заголовком «Соціальний працівник» і за схожими запитами-синонімами за останні 3 місяці. Середня заробітна платня соціального педагога в Україні за даними порталу Work.ua становить 16 тис. грн. по Україні. Це медіана заробітних плат за даними із 339 вакансій, розміщених на цьому порталі із заголовком «Соціальний педагог» і за схожими запитами-синонімами «Психолог», «Psychologist», «Психоаналітик» та ін. за останні 3 місяці.

Середня заробітна плата за посадою «Соціальний педагог» за містами

Вся Україна

16 000

Київ

18 000

Дніпро

20 000

Запоріжжя

15 000

Львів

12 500

Одеса

13 000

Харків

22 000

Дистанційно (з будь-якої точки України)

15 000

 

Умови вступу на навчання

Вартість навчання на спеціальність 231 Соціальна робота на 2024-2025 н.р. становить:

  • Денна форма навчання – Фаховий молодший бакалавр: 18 тис. грн на рік
  • Заочна форма навчання – Фаховий молодший бакалавр: 17 тис. грн на рік
  • Денна форма навчання – Бакалавр: 21 тис. грн на рік
  • Заочна форма навчання – Бакалавр: 21 тис. грн на рік
  • Денна форма навчання – Магістр: 28 тис. грн на рік
  • Заочна форма навчання – Магістр: 28 тис. грн на рік.
  • Заочна форма навчання – Магістр (програма подвійних дипломів): 33 тис. грн на рік.

 

Соціальна робота.
Програма паралельних дипломів із соціальної роботи

Студенти Університету «Україна», що здобувають спеціальність «Соціальна робота», мають прекрасну нагоду здобути паралельний диплом із соціальної роботи, взявши участь у магістерській програмі, котру Університет «Україна» проводить спільно з Шяуляйською академією Вільнюського університету (Литва), який входить у ТОП-100 кращих університетів світу. Програма дає можливість випускнику отримати одночасно два дипломи – український та закордонний.

Термін навчання - 3 семестри (1,5 року) на основі базової освіти рівнів «бакалавр», «спеціаліст» чи «магістр» (будь-якої спеціальності). Навчання на освітній програмі «Соціальна робота» за спеціалізацією «Соціальна педагогіка в сфері інклюзії». Студенти з Литви та України навчаються у своїх країнах. В освітньому процесі використовуються дистанційні технології, можливі індивідуальні графіки навчання. Є денна і заочна форми навчання. У третьому семестрі українські студенти проходять практику у Литві (м. Шяуляй) упродовж 1 тижня, а литовські студенти – в Україні. Навчальна програма повністю відповідає Європейським стандартам освіти і пройшла акредитацію комісією ЄС. Програма діє з 2013 року, вже близько 180 випускників отримали 2 (український і ЄС) дипломи із соціальної роботи. Диплом магістра із соціальної роботи є престижним і визнається в усіх країнах ЄС. Фахівці соціальної роботи широко затребувані в Європі, у них відсутні проблеми працевлаштування.

Отримання гранту дозволило забезпечити безкоштовне навчання у Литві для студентів, які мають унікальну можливість отримати український та європейський дипломи по ціні навчання в Україні, тобто 30 тис. грн. на рік. Діє гнучка система оплати та пільг. Останні кілька років – унаслідок пандемії Covid-19 та повномасштабного вторгнення російських військ в Україну – навчання за програмою подвійних дипломів відбувається онлайн. У процесі навчання студенти отримають можливість удосконалити англійську мову, освоїти сучасні соціальні технології і методи роботи в міжнародних проєктах, стануть затребуваними як фахівці в Україні і в ЄС. Студентам Університету «Україна» надається переважне право зарахування на програму. Вступ на базі диплому бакалавра будь-якої спеціальності із сертифікатом Єдиного вступного іспиту з іноземної мови (ЄВІ) від 100 балів. Вступ на базі диплому спеціаліста чи магістра будь-якої спеціальності (без ЗНО) по внутрішньому фаховому іспиту.

 


016 «СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА»

Спеціальність «Спеціальна освіта» є дуже актуальною для України, адже наша держава розвиває інклюзивну форму навчання в усіх закладах освіти – від дитячих садочків до закладів вищої освіти всіх рівнів акредитації. Отже, заклади дошкільної, загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання, а також спеціальні заклади освіти, державні і приватні реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри, центри розвитку дитини чекають своїх майбутніх вчителів із корекційної освіти, вчителів-дефектологів, вчителів-реабілітологів, асистентів вчителя, асистентів вихователя. 

Університет «Україна» запрошує всіх, хто бажає здобути освіту за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта», в Інститут соціальних технологій, на кафедру соціальної роботи та педагогіки.

Спеціальність 016 «Спеціальна освіта». Деталі

Випускник спеціальності отримує освітню кваліфікацію "бакалавр/магістр зі спеціальної освіти". Форми навчання – денна та заочна. З урахуванням нинішніх обставин, спричинених вторгненням російських окупантів на територію України, широко використовуються дистанційні методи здобуття освіти, зокрема використання програми Zoom та інших подібних програм.

Всі науково-педагогічні працівники, що забезпечують навчання за спеціальністю «Спеціальна освіта», відповідають профілю дисциплін, що викладаються, мають необхідний стаж педагогічної та досвід практичної роботи. Також до освітнього процесу залучаються професіонали з досвідом дослідницької /управлінської /інноваційної /творчої роботи та/або роботи за фахом. Матеріально-технічну базу складає:

  • аудиторний фонд;
  • бібліотека;
  • комп`ютерні класи;
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • мультимедійне обладнання;
  • лабораторії;
  • спеціалізовані кабінети;
  • спортивний зал, спортивні майданчики;
  • медичний кабінет;
  • пункт харчування.

Університет «Україна» у питанні практичної підготовки студентів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» співпрацює з такими установами:

  • Київський міський Центр соціальної, професійної та трудової реабілітації людей з інвалідністю;
  • Реабілітаційний цент «Новий путь» («Новий шлях»);
  • ТОВ «Корекційний центр «Розвиток»

та інші установи, серед яких соціальні служби для сім’ї, дітей та молоді, центри ранньої соціальної реабілітації дітей із інвалідністю, громадські організації і благодійні фонди, будинки-інтернати для дітей із інвалідністю, середні загальноосвітні школи, психоневрологічні інтернати для дітей, позашкільні заклади освіти, центри професійної та соціальної реабілітації людей із інвалідністю, загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, загальноосвітні школи-інтернати для дітей із вадами психофізичного розвитку, центри психосоціальної реабілітації дітей з інвалідністю, інклюзивно-ресурсні центри.

 

СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА.
БАКАЛАВРАТ

Диплом бакалавра випускник отримує за 3 роки і 10 місяців. Вступити на навчання можна після здобутя повної загальної середньої освіти або освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст», освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр», освітнього рівня «молодший бакалавр». Метою освітньої програми спеціальності «Спеціальна освіта» є підготовка фахівців, які здатні розв’язувати складні задачі та практичні проблеми спеціальної освіти з метою корекції і компенсації порушень психофізичного розвитку людей з особливими освітніми потребами різних вікових груп. Під час навчання майбутні бакалаври вивчають корекційно-розвивальний та реабілітаційний процеси; теоретико-методичні диференційовані системи попередження і подолання порушень психічного та (або) фізичного розвитку та корекційного навчання і виховання осіб із особливими освітніми потребами різних вікових категорій, способи організації ефективної взаємодії учасників освітнього процесу, зумовлені закономірностями та особливостями змісту корекційно-педагогічної діяльності.

Широко використовуються загальнонаукові та психолого-педагогічні методи, сучасні методи корекційного навчання (теоретико-інформаційні, практико-операційні, пошуково-творчі, методи організації самостійної роботи, контрольно-оцінювальні), пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, частково-пошукові, евристичні, дослідницькі, індуктивні, дедуктивні, технічні, способи організації корекційного освітнього процесу, технології урочної й позаурочної діяльності у спеціальних та інклюзивних закладах освіти. Матеріально-технічна база дозволяє якісно здобувати знання в обраній професії, адже наші викладачі та студенти використовують сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи та програмні продукти; бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні; спеціальна апаратура та інструменти, необхідні у процесі надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам із особливими освітніми потребами.

Майбутні бакалаври зі спеціальної освіти в процесі навчання набувають здатності до розв’язування складних спеціалізованх задач у галузі майбутньої професійної діяльності, наприклад, при підготовці у сфері спеціальної (корекційної) освіти. Наші студенти формують навички планування, проведення навчальної, виховної, корекційно-розвиткової, реабілітаційної роботи з дітьми та молоддю, що мають інвалідність як фізичну, так і ментальну або розумову, а також здатність обирати ефективні форми, методи, засоби освітнього, корекційно-реабілітаційного процесу. Акцент зроблено на знаннях, уміннях, практичних навичках у сфері навчання, виховання та розвитку дітей із інтелектуальними порушеннями й розладами мовлення в різних закладах.

Наші студенти проходять практичну підготовку в спеціальних дошкільних освітніх закладах, спеціальних загальноосвітніх закладах, закладах дошкільної та середньої освіти з інклюзивною формою навчання, інклюзивно-ресурсних центрах, логопедичних пунктах системи освіти, державних і приватних реабілітаційних, навчально-реабілітаційних цнетрах і центрах розвитку дитини. У цих закладах, а також у медичних установах та інших закладах системи Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства соціальної політики тощо випускники-бакалаври спеціальності 016 «Спеціальна освіта» можуть бути працевлаштовані на такі посади:

  • Вчитель-дефектолог;
  • Консультант-дефектолог;
  • Вихователь закладу дошкільної освіти;
  • Вихователь дітей з порушеннями психофізичного розвитку;
  • Вихователь спеціальної групи ЗДО;
  • Асистент вчителя ЗСО з інклюзивним та інтегрованим навчанням;
  • Вчитель-реабілітолог.

 

Спеціальність 016 «Спеціальна освіта» відкриває двері у такі професії:

  • Вчитель з корекційної освіти;
  • Вчитель-дефектолог;
  • Вчитель-логопед;
  • Вчитель-рабілітолог;
  • Асистент вчителя;
  • Асистент вчителя з корекційної освіти;
  • Асистент вчителя-дефектолога;
  • Асистент вчителя-логопеда;
  • Асистент вчителя-реабілітолога;
  • Асистент вихователя дошкільного закладу освіти;
  • Асистент вихователя соціального по роботі з дітьми з інваліднітсю.

Після отримання диплому баклавра випускник спеціальності «Спеціальна освіта» отримує можливість продовжити здобуття освіти за рівнем вищої освіти «магістр» або набути додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.

Дисципліни, що викладаються для майбутніх бакалаврів зі спеціальної освіти, дозволяють отримати необхідні знання для здобуття омріяної професії. Вони поділяються на дисципліни загальної підготовки та дисципліни професійної підготовки і складаються з таких предметів:

Дисципліни циклу загальної підготовки

Дисципліни циклу професійної підготовки

Україна в контексті світового розвитку

Анатомія людини

Українська мова (за професійним спрямуванням)

Педагогіка

Фізична культура (Фізичне виховання. Основи здорового способу життя. Психологія стресу і стресостійкості особистості)

Психологія

Інформаційні технології

Педіатрія з основами медичних знань

Основи наукових досліджень та академічного письма

Загальна, вікова та педагогічна логопсихологія

Інклюзивне суспільство

Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення

Основи навчання студентів (самоуправління навчанням)

Теорія і методика виховання дітей із порушеннями мовлення

Іноземна мова

Спецметодика розвитку мовлення

Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

Спеціальна (корекційна) психологія

Іноземна мова поглибленого вивчення

Клініка інтелектуальних порушень

Філософія

Неврологічні основи логопедії

Права людини та верховенство права в сучасних реаліях

Спецметодика дошкільного виховання

Екологія та екологічна етика

Спецметодика навчання дисциплін у закладах середньої освіти

Охорона праці, безпека життєдіяльності та цивільний захист

Логопедія

 

Психоневропатологія

 

Інформаційні технології в галузі

 

Риторика, культура мовлення корекційного педагога

 

 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА.
МАГІСТРАТУРА

Термін навчання – 1 рік і 6 місяців. Для здобуття освітнього рівня «магістр» потрібно мати освітній ступінь «бакалавр», «магістр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст»). Мета підготовки майбутніх магістрів – отримання здатності розв’язувати найактуальніші проблеми сучасної корекційної педагогіки та спеціальної психології та проводити наукові дослідження, що вимагають глибоких фундаментальних знань, творчого мислення, навичок роботи із сучасним програмно-апаратним корекційним обладнанням. Студенти вивчають корекційно-розвивальний та реабілітаційний процеси; способи організації ефективної взаємодії учасників освітнього процесу, зумовлені закономірностями та особливостями змісту корекційно-педагогічної діяльності; організацію спеціальної та інклюзивної освіти; організацію і забезпечення освітнього процесу в закладах вищої освіти з підготовки фахівців для системи спеціальної та інклюзивної освіти. Також вивчаються наукові теорії та концепції щодо спеціальної та інклюзивної освіти, функціонування, обмеження життєдіяльності, розвитку, навчання, виховання і соціалізації осіб із особливими освітніми потребами; технології розвитку осіб із особливими освітніми потребами. Широко використовуються такі методи, методики та технології: загальнонаукові (теоретичні, емпіричні, математичні, статистичні), психологічні та педагогічні методи аналізу проблем спеціальної та інклюзивної освіти; інформаційно-комунікаційні технології; методики і технології корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Під час освітнього процесу використовується сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання; спеціалізоване програмне забезпечення; інструменти, необхідні у процесі надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам із особливими освітніми потребами.

Після завершення навчання випускники-магістри далі можуть навчатися за програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти і стати доктором філософії, а також набути додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти. Майбутніх фахівців із нетерпінням чекають у закладах освіти, науково-дослідних установах; закладах, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги особам із особливими освітніми потребами, у тому числі з обмеженнями життєдіяльності, інвалідністю тощо. Можлива робота за фахом у загальноосвітніх і спеціальних закладах освіти, позашкільних закладах освіти, реабілітаційних центрах, інклюзивно-реабілітаційних центрах, коледжах, ЗВО, науково-дослідних установах, закладах системи Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства соціальної політики України тощо.

Дисципліни, що вивчаються майбутніми магістрами спеціальності «Спеціальна освіта» дозволяють у повному обсязі опанувати знання і навички, необхідні для успішної роботи за обраною професією.

Дисципліни циклу загальної підготовки

Дисципліни циклу професійної підготовки

Академічна українська та іноземна мова

Актуальні проблеми корекційної логопсихології

Корекційна педагогіка та методика корекційної роботи

Комплексний супровід осіб із загальним психічним недорозвиненням

Методологія та організація наукових досліджень

Основи психосоматики і психогенетики

Охорона праці, безпека життєдіяльності та цивільний захист

Актуальні проблеми корекційної психопедагогіки

 

Методика викладання корекційної педагогіки та спеціальної психології у ЗВО

  


Спеціальність 016 «Спеціальна освіта». Деталі вступу та інша інформація

Вступникам на освітні ступені «бакалавр» та «магістр» надаються широкі можливості обрання індивідуальної освітньої траєкторії, таким чином можна обрати понад 25% дисциплін із загальноуніверситетського каталогу, за допомогою яких здобудете бажані та необхідні додаткові компетенції. Вартість навчання на спеціальність 016 «Спеціальна освіта на 2024-2025 н.р.:

ŸСпеціальна освіта (бакалавр):

Ÿ  Денна форма навчання – 21 тис. грн. на рік

  ŸЗаочна форма навчання – 20 тис. грн. на рік

ŸСпеціальна освіта (магістр):

Ÿ  Денна форма навчання – 28 тис. грн. на рік

Ÿ  Заочна форма навчання ­– 28 тис. грн на рік

 


 

ПОГЛИБЛЕНЕ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОТЯГОМ УСІХ РОКІВ НАВЧАННЯ!

з послідовним поглибленням по рокам - Іноземна мова - Іноземна мова (за професійним спрямуванням) - Іноземна мова поглибленого вивчення


УМОВИ ВСТУПУ 2024

Правила прийому до Університету "Україна" у 2024 році розроблені Приймальною комісією відповідно до Умов прийому до закладів вищої освіти України в 2024 році, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України, офіційно оприлюднені на нашому сайті

ТЕРМІНИ НАВЧАННЯ (денна і заочна форма)

  • фаховий молодший бакалавр на базі 9 класів - 2 р. 10 міс.
  • фаховий молодший бакалавр на базі 11 класів - 1 р. 10 міс.
  • бакалавр - 3 р. 10 міс.
  • магістр - 1 р. 6 міс.

ВСТУП НА ОСВІТНІЙ СТУПІНЬ «ФАХОВИЙ МОЛОДШИЙ БАКАЛАВР»

Вступ на рівень фаховий молодший бакалавр на основі атестату та вступних іспитів (диктант з української мови та тест з Історії України,Біології чи Іноземної мови)

ВСТУП НА ОСВІТНІЙ СТУПІНЬ «БАКАЛАВР»

на 1 курс здійснюється на основі атестату та сертифікатів ЗНО.

на 2 курс здійснюється на основі диплому молодшого спеціаліста та фахового іспиту з соціальної роботи чи педагогіки (залежно від спеціальності).

ВСТУП НА ОСВІТНІЙ СТУПІНЬ «МАГІСТР»

ВСТУП на освітній рівень «МАГІСТР» передбачає наявність диплому бакалавра та здійснюється на основі сертифікатів ЗНО з англійської мови і фахового іспиту з соціальної роботи чи педагогіки (залежно від спеціальності).

Вступ до магістратури на базі диплому спеціаліста чи магістра іншої спеціальності (без ЗНО), на основі фахового іспиту з соціальної роботи чи педагогіки (залежно від спеціальності).

ОСОБЛИВОСТІ ВСТУПНОЇ КАМПАНІЇ 2024 р.

Подача заявок тільки в електронній формі.

У 2024 році, вступники на основі повної загальної середньої освіти за денною та заочною формами навчання, подаватимуть заяви тільки в електронній формі.

Загальна кількість заяв - 5.

Згідно з затвердженими Умовами прийому, абітурієнти матимуть можливість подати до 5-ти заяв на місця державного та регіонального замовлення.

Подання заяв на контракт не більше 30.

Приймаються сертифікати ЗНО 2018, 2019, 2020 та 2021 років, окрім оцінок з англійської, французької, німецької та іспанської мов.

Мінімальна кількість балів для допуску до участі в конкурсі повинна складати не менше 100 балів з кожного предмету.

 

ПЕРЕЛІК ЗНО/НМТ ДЛЯ ВСТУПУ НА бакалаврат СПЕЦІАЛЬНОСТІ 231 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА» у 2024 р.

Українська мова і література

Перший предмет

Історія України

Другий предмет

Математика

Третій предмет

На вибір - Іноземна мова або Біологія або Географія або Фізика або Хімія

Четвертий предмет

 

ПЕРЕЛІК ЗНО/НМТ ДЛЯ ВСТУПУ НА бакалаврат СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 «СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА» у 2024 р.

Українська мова і література

Перший предмет

Біологія

Другий предмет

Математика

Третій предмет

На вибір - Іноземна мова або Біологія або Географія або Фізика або Хімія 

Четвертий предмет

 

 


СКЛАД НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КАФЕДРИ

Маслянікова Ірина Вікторівна

Завідуюча кафедрою соціальної роботи та педагогіки

Освіта: магістр психології (2001 р.)

Науковий ступінь: кандидат психологічних наук (2007 р.). Тема дисертаційного дослідження: "Психологічні особливості засвоєння техніко-технологічних знань учнями початкових класів допоміжної школи" за спеціальністю 19.00.08 – спеціальна психологія

Вчене звання: доцент (2012 р.)

Базиленко Анастасія Костянтинівна

Доцент кафедри соціальної роботи та педагогіки

Освіта: магістр соціальної роботи 2010 р.

Науковий ступінь: кандидат психологічних наук (2018 р.), дисертація «Психологічні чинники соціальної активності студентської молоді (на прикладі студентського самоврядування)" за спеціальністю 19.00.07 – вікова та педагогічна психологія.

Вчене звання: доцент (2021 р.) отримано по кафедрі соціальної роботи та педагогіки.

Іванова Ірина Борисівна

Доцентка кафедри соціальної роботи та педагогіки

Освіта: спеціаліст з фізичної реабілітації 2016 р.

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук (1998 р.) за спеціальністю – соціальна педагогіка.
23 роки науково-педагогічного стажу.

Більше 70 публікацій, є автором навчальних посібників із соціальної роботи та методики її викладання, з яких 3 – із грифом МОН.

Вчене звання: доцент (2007 р.) отримано по кафедрі соціальної роботи.

Кириленко Валентина Граціянівна

Доцентка кафедри соціальної роботи та педагогіки

Освіта: соціальний педагог 1998 р., магістр психології 2002 р. 15 років науково-педагогічного стажу

Науковий ступінь: кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2012), дисертація "Особливості розумового розвитку молодших школярів залежно від мотивації учіння".

Вчене звання: доцент кафедри соціальної роботи (2012)

Литовченко Олена Віталіївна

Доцентка кафедри соціальної роботи та педагогіки
Освіта: дефектологія (сурдопедагогіка)

Кваліфікація – вчитель початкових класів і російської мови і літератури шкіл глухих і слабочуючих (1996 р.)

Науковий ступінь: доктор педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 - соціальна педагогіка (2021), дисертація "Теоретико-методичні основи соціального становлення учнів 8-11 класів у комплексних позашкільних навчальних закладах".

Стаж наукової роботи понад 20 років.

Вчене звання: старший науковий співробітник зі спеціальності "Соціальна педагогіка" (2010)

Кофанова Олена Вікторівна

Професорка кафедри соціальної роботи та педагогіки Інституту соціальних технологій Університету «Україна», докторка педагогічних наук, професорка

Дика Вікторія Андріївна

Старша викладачка кафедри соціальної роботи та педагогіки Інституту соціальних технологій Університету «Україна»

Освіта: магістр з соціальної педагогіки, викладач вищої школи (1998), магістр психології (2007 р.)
Викладач-практик, Голова скаутського об’єднання «СОУС» та працює у БО «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДу»

Бертучіо Тетяна Рудольфівна

Старша викладачка кафедри соціальної роботи та педагогіки Інституту соціальних технологій Університету «Україна»

Мацюк Ольга Леонідівна

Старша викладачка кафедри соціальної роботи та педагогіки Інституту соціальних технологій Університету «Україна»

Нагорна Юлія Олегівна

Провідний фахівець кафедри соціальної роботи та педагогіки Інституту соціальних технологій Університету «Україна», магістр зі спеціальної освіти Університету «Україна»

Додаткова інформація, уточнення та будь-які запитання за цими контактами

 

Для отримання консультації стосовно вступу на спеціальність Соціальна робота, заповніть форму та ми з Вами зв'яжемось: https://forms.gle/Nuy8XDYmmetXWVYh6

 

Для всіх бажаючих поспілкуватися з представниками Університету «Україна» і, зокрема, кафедри соціальної роботи і педагогіки стосовно навчання і вступу – наші контактні дані:

Телефон: +38 095-837-02-77

Електронна адреса: sotstex@ukr.net, imasljanikova@ukr.net

Адреса: Київ, вул. Житомирська 23, корпус 2, каб. 309, 310

Наші соціальні мережі: Університет «Україна» у Фейсбук: https://www.facebook.com/UUkraine/ 

Група кафедри соціальної роботи та педагогіки у Фейсбук:  

https://www.facebook.com/groups/153844501631641 

Університет «Україна» в Інстаграм: @uu_university

Університет «Україна» в Телеграм: https://t.me/YYstar 

Запрошуємо на навчання!