Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua
Група: Наукові заходи

Всеукраїнський семінар-практикум «Національно-патріотичне виховання учнів засобами козацької педагогіки та туристсько-краєзнавчої роботи» Київ – Львів

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді повинно бути комплексною системною і цілеспрямованою діяльністю органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

 

Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

31 січня – 01 лютого 2019 р. у Центрі творчості дітей та юнацтва Галичини (м. Львів, вул. Вахнянина, 29) відбувся Всеукраїнський семінар-практикум на тему «Національно-патріотичне виховання учнів засобами козацької педагогіки та туристсько-краєзнавчої роботи» для керівників і методистів закладів дошкільної освіти, заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти, представників закладів позашкільної освіти, відповідальних за проведення гри «Сокіл» («Джура»), представників громадських організацій.

У заході брали участь представники Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді», Центру творчості дітей та юнацтва Галичини, Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», Інституту української археографії та джерелознавства імені М.С. Грушевського НАН України, Науково-дослідного інституту козацтва імені С. Бандери Інституту історії України НАН України, МГО «Українське козацтво».

Учасників вітала очільниця Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Любомира Мандзій, творчі дитячі колективи Центру творчості дітей та юнацтва Галичини, вихованці ЗДО №160 Шевченківського та Залізничного районів міста Львова.

Відкрив роботу семінару-практикуму директор Центру творчості дітей та юнацтва Галичини Кузик Олег Євгенович.

Основним напрямом роботи семінару-практикуму було обговорення питань українського патріотизму як найпотужнішого чинника єдності та консолідації суспільства, героїко-патріотичне та ідейно-духовне виховання молоді на козацько-лицарських традиціях українського народу, шляхи, форми і методи виховання державотворчих якостей дітей і молоді України засобами козацької педагогіки, сучасні технології практичної реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей і молоді України.

Із Києва на семінар-практикум прибули Мельничук Юрій Леонідович, начальник Науково-освітнього центру патріотичного виховання молоді Університету «Україна»; Брехуненко Віктор Анатолійович, завідувач відділу актової археографії Інституту української археографії та джерелознавства, доктор історичних наук, професор; Ліщенко Ірина Леонідівна, методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «НАМИСТИНКА» Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області; Бондар Людмила Іванівна, директор Малютянської ЗОШ І-ІІ ст. Києво-Святошинського району Київської області; Шевченко Валерій Володимирович, учитель історії, керівник гуртків козацько-лицарського напряму Яготинського будинку дитячої та юнацької творчості Київської області; Коваленко Світлана Володимирівна, заступник директора СЗОШ №305 м.Києва; Шкуренко Сергій Леонідович, член Ради Українського козацтва при Київській облдержадміністрації, Опанащук Віталій Степанович, Наказний Верховний отаман Українського козацтва.

Київщина поділилася досвідом роботи з питань національно-патріотичного виховання учнів засобами козацької педагогіки, історії України ХХ століття: міфи і реальність, системи виховної роботи дошкільного закладу на традиціях українського козацтва, виховної системи школи за програмою «Виховуємо українського патріота», шляхами упровадження козацько-лицарського виховання у навчально-виховному процесі та діяльності дитячих громадських організацій, козацько-лицарського виховання учнів як системи виховної роботи школи, козацько-лицарського виховання учнів під час вишкільних оздоровчих таборувань, бойового мистецтва козаків-характерників.

Львів представляли Пастушенко Роман Ярославович, завідувач кабінету моніторингу Львівського інституту післядипломної освіти; Набитович Михайло Васильович, заступник директора з виховної роботи та національно-патріотичного виховання комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді»; Полева Оксана Антонівна, директор ЗДО №160 Шевченківського та Залізничного районів міста Львова; Пилат Володимир Степанович, Президент Міжнародної Федерації Бойового Гопака; Когут Микола Любомирович, керівник гуртка «Сокіл» («Джура») комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді»; Деленко Марія Андріївна, завідувач відділу національно-патріотичного виховання комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді»; Рудницька Анна Романівна, заступник директора початкової школи «Первоцвіт» Личаківського та Сихівського районів міста Львова; Івашкевич Лілія Михайлівна, в.о. директора Львівського державного будинку техніки.

З учасниками семінару-практикуму педагоги поділилися досвідом роботи з національно-патріотичного виховання учнівської молоді засобами туристсько-краєзнавчої роботи та гри «Сокіл» («Джура»), національно-патріотичного виховання в закладі дошкільної освіти, національно-патріотичного виховання в системі професійно-технічної освіти Львівщини, виховання особистості засобами козацької педагогіки, виховання патріотизму на засадах музейної педагогіки, бойового гопака як засобу козацько-лицарського виховання учнівської молоді, освітнього простору, що є сприятливим середовищем для національно-патріотичного виховання, презентовано програму (Частина 1. Лицарі Добра) «Козацько-лицарське виховання учнів початкової школи», (Частина 2. Лицарі Духу) «За Дніпровими порогами».

Учасниками семінару-практикуму у скайп-режимі були педагоги Донецького центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (директор Колесник Геннадій Валерійович), які поділилися досвідом роботи із проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та співпраці із Львівським обласним центром краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді (в.о. директора Кліщ Андріян Орестович) із щорічного проведення інтелектуальної гри між вихованцями гуртків.

1 лютого 2019 року відбулося засідання круглого столу «Позашкільна освіта як важлива ланка формування змісту національно-патріотичного виховання дітей та молоді» для працівників закладів позашкільної освіти, керівників музеїв, учасники якого поділилися досвідом роботи з виховання національно-патріотичних цінностей у підростаючого покоління на прикладах героїчних сторінок в історії українського народу (Кушнір Микола Петрович, директор Дитячого центру туризму, спорту та екскурсій Личаківського та Сихівського відділів освіти м. Львова); засобами музейної педагогіки (Федик Ігор Іванович, заслужений вчитель України, керівник історико-меморіального музею Митрополита А. Шептицького та музею Першої Української Дивізії Національної Армії); Свято Героїв – одна з форм національно-патріотичного виховання (Івашкевич Лілія Михайлівна, в.о. директора Львівського державного будинку техніки); гра «Сокіл» («Джура») – системна форма національно-патріотичного виховання учнівської молоді (Набитович Михайло Васильович, заступник директора з виховної роботи та національно-патріотичного виховання КЗ ЛОР ЛОЦКЕТУМ).

В обговоренні питань круглого столу брали участь Брехуненко Віктор Анатолійович, завідувач відділу актової археографії Інституту української археографії та джерелознавства, доктор історичних наук, професор; Шевченко Валерій Володимирович, учитель історії, керівник гуртків козацько-лицарського напряму Яготинського будинку дитячої та юнацької творчості Київської області; Коваленко Світлана Володимирівна, заступник директора СЗОШ №305 м. Києва; Опанащук Віталій Степанович, Наказний Верховний отаман Українського козацтва.

Підсумки семінару-практикуму підвів Мельничук Юрій Леонідович, начальник Науково-освітнього центру патріотичного виховання молоді Університету «Україна».

Школа, позашкільний заклад – це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота повинна плануватися так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, дитиною і суспільством, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між поколіннями.

Важливу роль у цьому відіграють і заклади позашкільної освіти, завданням роботи яких є задоволення інтересів і запитів дітей, розвиток їх творчого потенціалу, нахилів і здібностей у різних сферах діяльності та національно-патріотичного виховання, бо найважливішою громадянською рисою особистості є сформованість національної свідомості, патріотичних почуттів до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім'я України. Ціновим засобом відображання нації є формування в людини національної гідності й гордості за свою Батьківщину, відмова від почуття національної меншовартості, від почуття національної неповноцінності, що формувалися віками.

Педагогічне партнерство та обмін досвідом – це одна з форм методичної роботи, прерогативою якої є активний обмін напрацьованим матеріалом. Кожен педагог – учасник семінару-практикуму отримав позитивні та емоційно-насичені враження від зустрічі, переконався, що освіта завжди відкрита для плідної співпраці з колегами на тернистій педагогічній ниві. Очевидно, результатом зустрічі стануть справи, які посилять просвітницьку роль освітян у суспільстві.

Обмін досвідом дає можливість удосконалювати форми, методи та прийоми роботи з дітьми, а отримані від побаченого враження спонукають до покращення організації національно-патріотичного виховання, ефективного впровадження новітніх програм у практику роботи з дітьми та сприяє обміну й поширенню передового педагогічного досвіду на рівні країни.

 

З повагою,                                                                                                   Ю.Л. Мельничук


Підрозділ: ВІДКРИТИЙ МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ «УКРАЇНА»

до списку новин