Досвід Німеччини та України у сфері інклюзії збагачують один одного!
Цей тиждень разом із Шевцовим Андрієм Гаррієвичем , Іриною Грабовською-Таланчук , Антоніною Коротєєвою , Наталією Барною , Oльгою Веденєєвою проведемо у відряджені в Берліні и Потсдамі. Будемо обмінюватися досвідом інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Кому цікаво, як організована інклюзія в Німеччині, слідкуйте.
В межах поїздки освітян до Німеччини завдяки Фонду імені Фрідріха Еберта / FRIEDRICH EBERT STIFTUNG www.fes.kiev.ua делегація Університету «Україна» відвідала установи різних рівнів, дотичні до створення інклюзивного середовища.
Ознайомились із діяльністю Уповноваженого Федеральное владение зелень людей з інвалідністю, який має вплив на політичні рішення и активно супроводжує законодавчі процеси.
У Потсдамському Університеті з колегами-професорами інклюзивної освіти обговорили проект «Університет для всіх - формувані інклюзивної освіти». Надзвичайно приємно, що багато з того, що ми робимо в Університеті «Україна» є унікальним і вражає німецьких колег.
Школа Ам Кьонігстор - це яскравий приклад, яким чином можна перебудуати наш старі школи на доступні і зручні для всіх. Ця школа упроважює проект інклюзії, який охоплює не лише перебудову приміщень і шкільних занять уз урауванням потреблять дітей з інвалідністю, а так же наскрізні річні програми, як занят з плавання, музики, ритміки, психосоматики. Ученые всі приміщення не лише підписані словесно, а также описание картин (для дітей іммігрантів).
Професор з інклюзії, доктор наук Міхаель Коморек, проректор з організаційної и навчально-виховної роботи Євангелічного інституту у Берліні розповів про сокровенне. Про ліцензування освітньої діяльності університетів Німеччини, про вимоги, про підходи ...
До прикладу, в Євангеліном інституті навчається 1 600 студент. Конкурс при вступлении 3-4 особи на 1 місце.
10% студентів мають інвалідність.
Спеціальності «Соціальна робота», «Менеджмент догляду», «Сестринська справа та акушерство», «Ерготерапія», «Педагогіка дитинства». Ступені підготовки «бакалаврат» і «магістратура».
На таку кількість студентів працює 58 профессорові 200 викладачів. Це - по 6,2 студента на 1 науково-педагогічного працівника.
Цікаво, що навіть на території університетського кампусу всі дерева так само мають бірки.
Знайомтесь - Юлия Пробст. 38 років.
Блогерка, активістка інклюзивних ініціатив.
Від народження є глухою.
Вона бореться за безбар'єрний доступ, інклюзію у суспільстві та на німецькому телебаченні.
Блогер року 2011. Веде блог «Meine Augenschmaus» («Моє диво»).
На телебаченні вона стала відомою завдяки сервісу читання з губ під час Чемпіонату світу з футболу 2010.
Джулія цікавилась, як ми працюємо з нашими нечучими студентами.
Розповіли детально про всенасильно супроводу і підтримки нечейчих та слабых студентів. Джулію вразила робота колективу Вінницького інституту Університету "Украіна" . Вона сказала, що було б класно, якби так працювали всі університети. Ми теж так думаємо, тому залюбки ділимося досвідом із усіма, хто має таке бажання. Так що чекаємо Джулію у гості.
14 листопада 2018 року
Потсдам. Палац Сан-Сусі.
Сан-Сусі у вальій перекладі з французької означає «без викрутасів».
Це замки резиденція прусського короля Фрідріха II.
Архітектурний ансамбль тут складався протягом больше 100 років. Регулярний французький парк, що займає величезну площу в 287 га, прикрашений архітектурними спорудами 1744-1860 рр., Відноситься до найбільш відомих екземплярів садово-паркового мистецтва Німеччини.
У 1990 році палацовий комплекс Сан-Сусі, який є видатним зразком архітектурної творчості та ландшафтного дизайна, внесений у списка Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Поруч із літньою резиденцією прусського короля Фрідріха II в Потсдамі є історичний млин Сан-Сусі.
Потсдамський Університет.
Познайомились із колегами - професорами інклюзивної освіти Міхелем Кнігге и Ліндою Юанг.
Обговорили проект «Університет для всіх - формувані інклюзивної освіти».
Коли я писала докторську дисертацію, вивчала досвід Німеччини, німецьких університетів із нормативно-правових джерел, інтернет-опитувань, дискусійних майданчиків на різних платформах.
Тепер ця поїздка завдяки Friedrich EBERT Stiftung и Представництво Фонду ім. Фридриха Еберта в Україні стала можливістю безпосередньо поспілкуватись із колегами. Надзвичайно приємно, що багато з того, що ми робимо в Університеті «Україна», є унікальним і вражає німецьких колег.
Берлінський мур, Берлінська стіна, Берлинер Мауэр.
Школа Ам Кьонігстор.
Подивіться, як німці змогли перебудувати нашу типову школу.
Справа в том, що школа знаходиться у Східному Берліні і була збудована у 70-х роках. Тобто приміщення школи таке саме, як і більшості шкіл в Україні.
Тому особливо цікаво було подивитись, як можна змінити таке приміщення.
Ученые всі приміщення не лише підписані словесно, а также описание картины. Це викликано тим, щоб діти іммігрантів почувалися комфортно.
До речі, дуже приємно було побачити намальовані листівки з українським прапором і написами «Вітаємо»!
Ця школа упроваджю проект інклюзіі, який охоплює не лише перебудову приміщень і шкільних занять з урауванням потреблять дітей з фізичною и психічною інвалідністю, а так же наскрізні річні програми, як занят з плавання, музики, ритмікиабо психосоматики.
Для реалізації цього школа має угоду з Інститутом реабілітаційних наук Берлінського Університету ім. Гумбольдт. Упреждающая помощь и помощь в принятии участия в практических мероприятиях в соответствии с действующим законодательством.
Демократія потребує інклюзії.
Офіс Уповноваженого Федерального уряду з питань людей з інвалідністю.
Кірстен Майснер розповіла про завдання держави та уряду Німеччини щодо інклюзії осіб з і і і ми освітніми потребами.
Ця служба - офіційний мандат, завдання якого регулюються у Законі ФРН про рівноправ'я людей з інвалідністю.
У Федеральный уряд Уповноважений має вплив на політичні рішення и активно супроводжує законодавчі процеси. Він є головною контактною особою з цих питань у Федеральному уряді.
Уповноважений повідомляє про стан законодавчих актов, ініціює внесення поправок, надає практичні поради и інформує про можливості інтеграції людей з інвалідністю в суспільство та професійну діяльність.
13 листопада 2018 року
Чекпойнт Чарлі
Один із найвідоміших пунктів перетину кордону між Східним і Західним Берліном під час Холодної війни.
Знаювся на вулиці Фрідріхштрассе, на перечин зіммерштрассе, прямо в центреі Берліна, розділеного тоді Берлінською стіною.
Офіційна назва переходу з боку НДР звучала як Ціммерштрассе.
Директорка музею - Хільдебрандт Олександра Володимирівна, українка за походженням.
Тому сьогодні це місце відоме не лише музеєм Берлінської стіни і символічним тестом прикордонного контроля (туристическая пам'ятка, де кожен бажаючий може придбати відбиток печатки при приятельницах), а также величественный українським прапором зі зверненням до Володимира Путіна.
Про те, як бережуть зелені насадження у Берліні.
У Берліні знаходиться найбільший парк у Європі в межах.
Собі уявила наші реалії. Як у нас вирізають дерева для того, щоб побудувати черговий об'єкт.
Тут зрізати дерево не вийде. Кожне - під наглядом. У Берліні всі дерева пораховані. А це більше 27 тисяч дерев!
Кожне дерево має пластикову або залізну табличку зі своїм номером і занесено у базы з GPS координатами.
Як це працює?
Дерева знаюсьться в муніципальній власності, за ними стежить спеціальний орган Сенату. Він називається Департамент Сенату по міському розвитку та охороні довкілля.
Існує база даних «Baumkataster». Йога номер, GPS-координати, фотографія, рід / вид, вік, відмітки про стан, дата перевірки и інші позначки.
Спеціально навчені інспектори («контролери дерев» Baumkontrolleur) перевіряють кожне дерево двічі на рік. У «зелений» і безлистий період. Після кожної перевірки вносять відповідні дані про стан дерева у базы.
Цітені використовуються міської радою Берліна для різних цілей. Наприклад, для планування витрат бюджету на обрізання, відновлення і догляд за зеленими насадженнями. Плюс визначають розмір збитку в раз-псування дерева, коли винному треба виписати штраф.
Так що можна сказати, що майже у кожного дерева тут є свій «електронний паспорт» із біографією.
12 листопада 2018 року
Інклюзивні підходи в системі освіти. Досвід Німеччини.
Завдяки Фонду ім. Фрідріха Еберта українська делегація освітян має можливість побудить у Німеччині. Крістін Лінке та Марайа Йон-Онезорг, референти Фонду ім. Фрідріха Еберта, розповіли про основну діяльність Фонду та про підтримку Фондом проектів у галузі інклюзії.
Про комплексну и рівноправну співучасть у суспільному житті (інклюзивні підходи) у Німеччині говорили з Танею Гюльшер и Мелані Лілі Андре.
Обидві працюють у школах Берліну із дітрак з інвалідністю і паралельно є чиновницями у Департаменті Сенату з питань освіти, молоді та сім'ї.
Цей Департамент є аналогом нашого міського департаменту освіти, але з урауванням, що Берлін - звёзды ві мі статус Федеральной земли.
Працівники департаменту розробили комплексну стратегію «Інклюзивна школа в Берліні». При цоому при розробці врахували зауваження, сумніви та занепокоєння асоціацій, шкіл і представництва інтересів людей з інвалідністю.
Цікаво, що у Берліні на 3,5 млн. Населення функціонує 671 школа.
Тобто в середньому на кожну школу припадає 580 учнів. Але з урауванням того, в том числе в одном классе не може бути больше 26 учнів. Вінклюзивному - не более 24 часа.
Всього у Берліні - 31 411 учителей. Тобто по 46 учителів на 1 школу. І працівниці департаменту освіти вважають, що цього недостатньо. Взагалі, склалося враження, що основні проблеми є схожими. Брак кадрів та фінансування є основними.
Про вищу освіту и інвалідність говорили з пані Урсулою Йонас. Права в усіх німецьких студентів однакові. І з інвалідністю, і без. Опіка завершується у школі. Вступ в унверситет - на загальних підставах. І хоча вища освіта в Німеччині є безкоштовною, студентам самим доводится шукати кошти на своє життєзабезпечення.
Достойне завершення міжнародного стажування за програмою "Інклюзія у вищій освіті: досвід Німеччини", яке стало реальністю завдяки підтримці FRIEDRICH EBERT STIFTUNG - www. fes.kiev.ua.
Саме ідеї представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні щодо міжнародної співпраці в поширенні ефективних практик впровадження інклюзії у вищій освіті були реалізовані науковцями.
Колективна подяка координатору програми пані Марії Коваль за бездоганну організацію міжнародного обміну досвідом.
до списку новин