Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
+38-067-242-71-34
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Никифорук Богдан Васильович

«ДЕРЕВОГРАЙ» Богдана Никифорука

 

Майстер Богдан Никифорук створив унікальне мозаїчне панно із… сучасних українських монет. Свій твір автор зберігає в одному зі столичних банків та використовує його для дослідження реакції банкірів – людей, які професійно працюють з грошима.

Бесіда з Богданом Никифоруком – автором унікального мозаїчного панно «ДЕРЕВОГРАЙ».

– Розкажіть, будь ласка коротко про себе та Ваш твір.

– Звуть мене Богдан, по-батькові – Васильович, а прізвище Никифорук. Професор, академік однієї академії, член-кореспондент іншої академії, доктор наук і так далі… Зараз завідую кафедрою видавничої справи і редагування в Інституті філології і масової комунікації Університету «Україна». Це місце роботи дає можливість бути в науковому середовищі і реалізовувати свої наукові і, частково, творчі ідеї. Але до «ДЕРЕВОГРАЮ», про який іде мова, ця робота має досить опосередковане відношення, бо він створювався у 2002-2004 роках. За цей час лише матеріалізувалося те, що, скажемо так, підглянув у тому світі, куди нас часто не пропускають і далеко не всі там можуть побувати… А світів таких безліч і всі вони прекрасні! А це лише один зріз, надземна частина. А там є ще і надводна, і підводна, і повітряна частини. Їх багато – таких прошарків. Де можна побувати і де можна багато чого побачити – найрізноманітніші й найпрекрасніші форми і способи життя, що в нашому світі характеризуються словосполученням «рослина-комаха», – припустимо, поєднання флори й фауни в одній формі життя – там це цілком природно. Це в нашому світі є жорстке розділення на флору та фауну і на все інше. А там все єдине і більш щільно поєднано. Незвичний для нашого розуміння світ. Саме слово «ДЕРЕВОГРАЙ» втілює в собі рослину-дерево і процес в одне ціле на фоні саме українського ландшафту.

– А звідки виникла сама ідея «ДЕРЕВОГРАЯ»?

– Після того, як я відвідав ті місця, про які я зараз говорив, виникло бажання донести ці видіння до людей, яким по долі своїй не дано там побувати. Тому відбулася матеріалізація саме в такому незвичному вигляді – в формі ігнорування самої суті грошей. Тобто гроші прирівняні до матеріалу, оскільки вони в матеріальному світі виконують функції засобу платежів чи засобу накопичення, а тут гроші, а саме, монети – це матеріал для творчості. В цих металевих грошах закладена така видатна особливість, як ілюзія багатства у вигляді жовтого і срібного кольорів. Створено це таким чином, що завдяки оптичному ефекту від потрапляння світла на жовте і срібне, вони відтворюють усі кольори веселки! До речі, саме оптичне використання жовтого і срібного для отримання різних кольорів райдуги і стало підставою для отримання патенту. Був проведений аналіз на патентну чистоту, і відповідне патентне відомство підтвердило, що саме використання оптичних ефектів жовтого і срібного якраз і стало предметом та формулою отримання патенту. Тобто, це не просто мистецький твір, – це нова технологія створення об’ємного зображення, де використовуються, зокрема, певні кути розміщення деталей (монет) глибиною до 200 мм. Цього цілком досить, щоб досягнути певного оптичного ефекту. Під час дослідження «ДЕРЕВОГРАЮ» експерти не відразу повірили, що при створенні не були використані фарби. А фарб там немає зовсім! Лише ефект за рахунок кута падіння світла і, відповідно, загальні відображення, так і створюється загальна яскрава кольорова палітра.

– Чи є наміри створити ще щось подібне, окрім «ДЕРЕВОГРАЯ»?

– Я вважаю, що для митців не існую критеріїв кількісних, але мрію за своєю технологією та в схожій манері створити ще хоча б вісім робіт (чотири вертикальні і чотири горизонтальні). Це будуть «зрізи» надводного і підводного середовища тих світів, про які я говорив. Статичні сюжетні форми зафіксовані й чекають свого часу з’явитися на цей світ.

– Де зараз знаходиться «ДЕРЕВОГРАЙ»?

– Мій твір зараз знаходиться в експозиції музею «Промінвестбанку». І саме тому, що при створенні панно використовувалися гроші в якості матеріалу, ігноруючи їх основну функцію, то воно виставлено саме там, у банку для вивчення реакції людей, які професійно працюють з грошима.

– Якою Ви бачите долю Вашого дітища?

– Ясно, що кожні батьки бажають щасливої долі своїм дітям. Твір «ДЕРЕВОГРАЙ» має охоронні документи на технологію створення і зареєстрований у Департаменті інтелектуальної власності як приватна власність. Продовжуючи образність викладу, скажу, що діти в якийсь момент дорослішають і залишають своїх батьків. Але хотілося б, щоб вони були поряд, щоб хоч зрідка з ними бачитися…

Яна Русакевич

За матеріалами журналу MUZA-UA

14 вересня 2011 року

Джерело: «Народний оглядач –

щоденна газета неофіційної інформації, настроїв і громадської думки»