Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
+38-067-242-71-34
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Канал Імідж-центру на YouTube

 Канал Імідж-центру Університету "Україна"

 

 

ФЕНОМЕН YouTube В ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПОЛІ УКРАЇНИ

Процес демократизації ЗМІ в Україні за останні 20 років обумовлено не лише розпадом Радянського Союзу й формуванням журналістики неідеологічного типу, а й стрімким розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, що розгерметизували замкнутий простір «четвертої влади». Internet як всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж розвинула незалежну систему комунікацій для звичайних людей: соціальні мережі, блоги, живі журнали, форуми тощо, що стають часом цікавішим джерелом інформації чи аналітичної думки у порівнянні з багатьма фаховими журналістськими матеріалами.

Одним із феноменів інтернет-комунікацій є нині сервіс YouTube. YouTube (дослівно перекладається українською як «Ваше телебачення») − це один із сервісів, створений 2005 року, що надається Інтернет-спільноті компанією Google. У багатьох країнах, в Україні зокрема, він став альтернативою державним та комерційним – заангажованим – телеканалам і друкованим ЗМІ.

 

YouTube як інтернет-сервіс для розміщення відеоконтенту

YouTube дозволяє створити в Інтернет унікальний простір-канал, де споживачі/глядачі легко будуть знаходити саме твоє відео. Це найліпша реклама для будь-якої компанії, причому безкоштовна. І починається вона зі створення першого короткометражного відео (нинішній користувач Інтернет потребує коротких насичених повідомлень, а не розлогих ґрунтовних статей/кіно). Спершу в короткому кліпі – 1-5 хв. – подається анонс/суть новини/проблеми, яка поглиблюється посиланнями на більш ґрунтовні джерела, і зацікавлений користувач може скористатися цими посиланнями, або ж пошукати в мережі необхідні джерела самостійно. Власник/виробник відеокліпів має змогу разміщувати їх в Інтернет або окремо кожен, або на попередньо створеному каналі, що має унікальну назву.

Тобто, головне завдання відео на YouTube – проанонсувати нове явище в оригінальній відеоформі, привернути увагу до нього якомога більшої кількості тих, хто «живе» в Інтернет.

Інтерактивні споживачі переглядають відео, завантажують кліпи на свої канали, зберігаючи авторство, коментують діяльність каналу в цілому чи окремий кліп, оформляють постійну підписку на відеоматеріали каналу, що сподобався.

Завдяки зручності та простоті використання YouTube став найпопулярнішим відеохостингом і третім сайтом у світі за кількістю відвідувачів − після Google.com та FaceBook.com. На YouTube представлено і професійне кіно/кліпи, й аматорське відео. Як повідомляє блог сайту, кількість користувачів YouTube станом на березень 2013 року перевищив 1 мільярд осіб: «Компания Google похвасталась очередным достижением видеохостинга YouTube. Число уникальных пользователей, посещающих сервис YouTube ежемесячно, превысило 1 миллиард человек. Это значит, что примерно каждый седьмой житель планеты и каждый второй интернет-пользователь хотя бы один раз в месяц заходит на сайт видеохостинга. Если бы YouTube был страной, то он бы занимал третье место в мире по численности населения после Китая и Индии − http://youtube-global.blogspot.ru/2013/03/onebillionstrong.html. Как отмечает компания, за месяц сервис транслирует 4 млрд часов видео, а каждый человек, посещающий YouTube, проводит на нем все больше времени. Впечатляюще выглядит рост доли просмотров с мобильных устройств: на гаджеты теперь приходится 25% всех просмотров видео».

Свої канали на YouTube мають і окремі громадяни, і різноманітні організації, що тримають руку на пульсі інновацій. Серед них: футбольні клуби, телевізійні канали, кіноконцерн «Мосфільм», Ватикан, Російська православна церква, офіційний сайт Московского Патріархату, інформаційний портал Української Православної Церкви, Гарвардський університет (США), Кембріджський університет (Англія), Північно-Західний державний заочний технічний університет (Росія), Новокаховський гуманітарный інститут Університету «Україна» та інші. (Детальніше тут: http://ru.wikipedia.org/wiki/YouTube).

 

Вплив YouTube на формування громадської думки

Прикладів упливу аматорських публікацій на YouTube, що розривають усталені стереотипи і формують новий інформаційний простір, активізують громадську думку чи замість гламурних мейкапових артистів продукують справді народний талант, можна назвати безліч.

Так, останні трагічні сенсації у ЗМІ підсилено саме інтернет-новинами. Водій іспанського потяга, що спричинився до трагічної аварії, у соціальних мережах хизувався швидкісними рекордами, − зрозуміло, що слідчі дії будуть провадитися з урахуванням цих фактів; відео про знущання міліціонерів над жінкою, розміщене в інтернет, спричинило розвиток врадіївського бунту; а трагікомічний факт про БТР-потопельник у Севастополі підсилив іронічне ставлення людей до маскулінної демонстрації українських ВМС.

Саме завдяки інтернет-публікації на YouTube набув популярності «тетельківецький» стьоб-гурт «Лос-Колорадос»: іронічні музиканти із провінційної тернопільської дискотеки перебралися під час Євро-2012 до Німеччини, підписали контракт зі звукозаписувальною компанією Motor Music − http://www.youtube.com/watch?v=ySGY-_TCOW0.

Учасником і переможцем одного із сезонів «Х-фактор» на телеканалі СТБ став учитель фізкультури Віктор Романченко, який розмістив запис свого співу на Ютуб і саме завдяки цьому його було запрошено на проект  − http://www.youtube.com/watch?v=I0xM7N9r0_Q.

«Лісапєтний батальон»: стрімка популярність гурту «Забава» розпочалася з того, що журналісти двох провідних телеканалів, шляхом моніторингу популярного на YouTube, знайшли «убойний» відеокліп: пісню «Лісапєт» у виконанні гурту чернігівських бабусь, що всілися у провінційній маршрутці  − http://www.youtube.com/watch?v=d3RUUqtuKYo.

Журналісти, відзначивши «бум» ролика серед відвідувачів YouTube, провели розслідування: автором пісні «Лісапєт», яка «порвала» український інтернет, виявилася директорка музичної школи у містечку Скала-Подільська Тернопільської області Наталя Фаліон. Наталя Іванівна створила й очолила тут гурт «Забава». Більшість учасників колективу – місцеві вчителі. Сама Наталя Іванівна закінчила Київський інститут культури. Жіночий «бенд» активно гастролює і навіть випустив свій диск, який можна придбати в інтернеті за 25 гривень. У творчому арсеналі жіночок – пісні з промовистими назвами: «Наварю свіженького борщу», «Запорожець», «Сама файна», «Машина-звір і баба-грім», «Коза гасає по ріллі», «Мачо», «Секс-бомб», «Весілля у Василя» та інші.

Варто зазначити, що після запрошення до участі в телеконкурсі на СТБ «Україна має талант», тріумфальної перемоги та іронічно-енергійних виступів на провідному українському телеканалі, Наталя Фаліон та гурт «Забава» набули шаленої популярності. І не лише в шоу-бізнесі: більшість пересічних українців затяту агресивну «свободівку» Ірину Фаріон асоціюють із непосидючо-гуморною Наталею Фаліон. А гламурно-надумані жарти Вєрки Сердючки блякнуть перед енергією справжнього народного гумору. Кожна пісня, кожен жарт Наталії Фаліон – дотепний, часом сороміцький, пов’язаний із реаліями сільського життя та інноваціями, які докотилися й до далекої провінції: «Лісапєт – як Гранд Черокі», «Ноги як у Агілєри»; «Ніколи всіх учасників колективу зібрати не можна: то корова розтелилася, то чоловік запив…», «Вибігла на город після гастролей – не знаю, за що хапатися! Так стомилася, що ввечері ледве в хату зайшла. А чоловік каже: не придурюйся – я бачив, що ти на сцені витворяла»; «Жінка у 50 років – то Монголія: за плечима має таке славне історичне минуле, але, вже, блін, без майбутнього… А жінка у 60 – то Афганістан: усі знають – де, але ніхто туди не хоче…»

У коментарях до відеокліпів панує одностайне захоплення шанувальниками з інтернет колективом «Забава» та його солісткою Наталею Фаліон, наприклад: «Наталія Фаліон − незвичайна, звичайна жінка. Вона, якщо порівнювати з рослинаю, є – «кульбаба звичайна», загальноросповсюджена рослина, яка добре плодиться повсюди. Утім, кульбаба Наталі Фаліон особлива – «калірована». Вона − яскрава і сонячна, велика і соковита, наповнена легким сміхом, що йде з глибин українського чорнозему... Та ще й «при баяні»!.. А ще, що найбільш типово-нетипово для української жіночки, − вона вже більше не стидається самої себе! Вона оспівує себе, ну і, звісно, нас усіх…»

На будівництво храму в селі 1 млн. гривень жінки як переможці шоу «Україна має талант» уже заробили. Нині мріють про Євробачення.

А починалося все з одного кліпа на YouTube…

http://www.youtube.com/watch?v=dg16vp0q-n8

http://www.youtube.com/watch?v=v6yVoXA6Ulc&list=RD02D4wrp4cKXgU

 

Університети і YouTube

Наприкінці липня по всіх ЗМІ пройшла інформація про лідерів вступної кампанії-2013 в Україні: ними традиційно стали брендові національні університеті зі столітніми традиціями – КНУ ім. Шевченка, НТУУ «КПІ» в Києві та Львівський національний університет ім. Франка.

Жоден ВНЗ недержавної форми власності не склав донині конкуренції усталеним лідерам української освіти. Більше того, у вітчизняних ЗМІ вже з’явилися повідомлення про приватні виші, до яких не подано жодної заяви на вступ у липні 2013 року.

І справа тут не лише у відсутності бюджетної форми навчання, наявності потужних наукових шкіл чи ефективних навчально-виховних методик. Посттоталітарне українське суспільство ще не готове масово продукувати та сприймати насправді демократичні альтернативні проекти на всіх рівнях, у тому числі і в царині вищої освіти. Через те є потреба постійної інформаційної підтримки цих проектів, висвітлення їх здобутків, обговорення їхніх проблем, − поширення відомостей про діяльність недержавних ВНЗ у цілому, ведення конструктивного інтерактивного діалогу з потенційним споживачем освітніх послуг.

Нові університети повинні бути актуальними, на часі, інноваційними, мають напрацювати авторитет, постійно бути в інформаційному полі, гнучко реагувати на всі інновації, в тому числі і на сервіс безкоштовної відеореклами в інтернет – YouTube.

Сервіс YouTube як спосіб поширення бекоштовної відеореклами не гребують використовувати брендові європейські та американські університети. Так, власний канал тут із 28 жовтня 2005 року має Оксфордський університет (Англія), заснований орієнтовно ще до 1096 року: відеоканал на YouTube одного з найстаріших університетів світу має 14 408 користувачів, які підписалися, 1 282 095 переглядів. Гарвардський університет, заснований 1636 року, провідний американський університет приватної форми власності, заснував власний канал на YouTube 25 вересня 2005 року, з тих пір напрацював 95 345 користувачів, які підписалися, та 16 118 795 переглядів.

Також цей канал університети використовують для розміщення навчального контенту. Так, відкритий освітній відеоканал Північно-Західного державного заочного технічного університету (Росія), заснованого на початку 20 ст., з 18 січня 2008 року (часу реєстрації каналу) в цілому має 10 921 користувачів, які підписалися, та 3 124 961 перегляд. Тут розміщено лекції з фізики, хімії, історії, мостобудування, теоретичної механіки (наприклад, лекція на тему «Аксіоми статики» має за три роки 10 803 перегляди), вищої математики, сопромату, що записані, часом, у класично-архаїчному форматі – слово викладача, крейда, дошка. Проте у цільової аудиторії – студентів-технарів – ці навчальні матеріали від науковців високого ґатунку користуються стабільною популярністю − https://www.youtube.com/user/NWTU?feature=watch.

До ІКТ-новацій долучився і Університету «Україна». Окрім уже традиційних інтернет-форматів, а саме: підтримки сайту ВНЗ, цільових груп у соціальних мережах (Вконтакте, Facebook, Twitter, LinkedIn, Badoo тощо), організації власних електронних видань, тут створено власний канал на YouTube. На каналі Імідж-центру Університету «Україна» успішно апробовано новинні ролики, тематичні плей-листи, аматорське студентське відео учасників студентського Медіа-центру, роботи фахівців із АВС «Талан-студіо» університету, розміщено партнерські проекти (зокрема, ТРК «Культура», арт-салону «Арка», Першої національної школи телебачення в Україні). Так, наприклад, відеозвернення віповідального секретаря приймальної комісії Олени Левчишиної, з якого розпочинається тематичний плей-лист університету «Абітурієнту-2013», за 2 місяці набрало більше 560 переглядів. А сам плей-лист близько місяця тримається на перших позиціях у пошукових системах Google та YouTube на запит «абітурієнту-2013». Відеоконтент каналу планується поповнювати суспільно-значущими матеріалами, адже Університет «Україна» позиціонується у структурі вищої освіти України як унікальний навчальний заклад, доступний для осіб із вадами здоров’я, як потужний соціально-гуманітарний проект, що торує шлях принципам демократії та толерантності в Україні.

За короткий термін діяльності – з 4 березня 2013 року – відеоконтент каналу університету (34 відеоролики) сформував певний контингент підписувачів (12 осіб) та набрав більше 3 500 переглядів −https://www.youtube.com/user/ImageCentr/.

Апробація ще одного інноваційного проекту підтвердила доцільність використання новітніх інформаційних технологій для популяризації діяльності новітніх освітніх проектів, яким і є ВНЗ Університет «Україна».

 

Ніна Головченко