Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+ 380-67-406-53-92 тимчасово
+ 380-97-739-54-85 тимчасово
+ 380-44-409-27-62
+ 380-44-424-70-08
м. Київ, вул. Львівська, 23, корп. 1, каб. 104 Google map
office@uu.edu.ua
пн-пт 9.00-19.00 сб-нд 9.00-15.00

Лекція професора з Великобританії Майка Девіда Вуда та віртуальна екскурсія

Неймовірна лекція та віртуальна екскурсія професора з Великобританії Майка Девіда Вуда,який вже понад десятиліття працює над вивченням флори і фауни зони відчуження. 2016 року став лауреатом премії “Times Higher Education” у Великій Британії - його дослідницький проект, присвячений Чорнобильській зоні відчуження, було визнано “Проектом року”.
У рамках реалізації проекту розробляється контент для використання з окулярами віртуальної реальності, який переносить користувачів у зону відчуження, дає їм можливість пройти екскурсію по слідам науковців і дізнатися більше про сучасний стан радіоактивного забруднення та флори і фауни у зоні відчуження.

Запрошуються всі бажаючі
ауд.3л3 3 корпус
Не пропустіть!

 

Університет Салфорда уже більше десяти років спільно з українськими науковими установами працює над вивченням флори і фауни зони відчуження та впливу радіаційного забруднення на природне середовище. Значну роль у цьому процесі вони приділяють популяризації результатів своїх досліджень та поширенню якісних знань про Чорнобильську катастрофу та її наслідки. У рамках цієї роботи науковці Університету за підтримки ДАЗВ реалізовують проект “Віртуальний Чорнобиль 2”, який спрямований на роботу з дітьми шкільного віку та студентами і донесення до них у зрозумілій, інтерактивній формі знань про природу радіації та її взаємодії з навколишнім середовищем.

 

У рамках реалізації проекту розробляється контент для використання з окулярами віртуальної реальності, який переносить користувачів у зону відчуження, дає їм можливість пройти екскурсію по слідам науковців і дізнатися більше про сучасний стан радіоактивного забруднення та флори і фауни у зоні відчуження.

 

18-22 листопада запланований “пілотний” запуск проекту на базі школ на університетів Києва та Київської області. Мета науковців - презентувати продукт цільовій аудиторії - школярам та викладачам - і отримати від них фідбек, щодо повноти, ясності та корисності проекту. На основі отриманої інформації проект буде доопрацьовано. У майбутньому він буде доступний у відкритому доступі для використання у школах України та світу.

 

Автор проекту: професор Майкл Девід Вуд вже понад десятиліття працює над вивченням флори і фауни зони відчуження. 2016 року став лауреатом премії “Times Higher Education” у Великій Британії - його дослідницький проект, присвячений Чорнобильській зоні відчуження, було визнано “Проектом року”.

 

Розробник проекту: Марія Наташа Леонор Стакоф, директорка “Morson Maker Spacе”, що працює на базі Університету Салфорда. Це лабораторія, що займається, зокрема, 3D-моделюванням та надає експертну підтримку у питаннях освіти та підвищення залученості громадськості у наукові процеси.

ПРОЕКТ “ВІРТУАЛЬНИЙ ЧОРНОБИЛЬ 2” Майка Вуда

 

Бекграунд

Розробка оригінального Віртуального Чорнобиля (4 роки тому) мала на меті дозволити тим, хто, ймовірно, ніколи не відвідає ЗВ, зрозуміти, якою є ця територія. Є багато помилкових суджень щодо Чорнобиля, що робить неможливими спроби переконати деяких людей повірити, що ми можемо вивчати дику природу в ЗВ. Якщо ми хотіли обговорювати нашу науку з такими людьми, ми мали змінювати своє сприйняття. Зрозуміло, що ми не могли привезти їх усіх до ЗВ, щоб показати їм безпосередньо, тому через силу VR ми принесли ЗВ до них.

Користувачам була надана аерофотозйомка зони, а коли вони дивилися на певні місця, вони змогли «вийти» на ці місця та оглянути їх у форматі відео 360о, яке було відзнято на цьому місці. Це контент було створено за допомогою технології 360о-відеозйомки з використанням однієї з перших VR-камер нової хвилі (технології, очевидно, з тих пір стали набагато більш розвинутими). Однак, особливо потужним аспектом цього досвіду було те, що користувачі могли вирішувати, де вони хочуть побувати і в якому порядку - вони могли досліджувати Зону для себе ефективно.

Віртуальний Чорнобиль отримав надзвичайно позитивну оцінку від усіх, хто його спробував. Окрім використання його на наукових фестивалях як освітній ресурс, я продемонстрував його в Парламенті для членів Палати лордів і Палати громад і возив його по всьому світу (у тому числі до МАГАТЕ у Відні та Японії).

 

Розробка віртуального Чорнобиля 2

Хоча віртуальний Чорнобиль був надзвичайно добре сприйнятий, відеоконтент був на досить низькому рівні в порівнянні з сьогоднішніми камерами і щоб правильно зрозуміти, на що вони дивилися, користувачі потребували пояснень та відповідей на запитання від мене або одного з моїх колег. До віртуального Чорнобиля 2 я підійшов дещо інакше. Я хочу захопити повний спектр 360о зображень з максимальної кількості місць у межах та навколо ЗВ (від реакторного комплексу, блоків 3 і 4 і т.д. до більш віддалених частин зони, де ми вивчали дику природу). Для кожного місця, я хочу записати голосовий супровід англійською мовою, а також, щоб хтось записав такий самий супровід українською мовою. Озвучка могла б пояснити, що користувач бачить і помістити локацію в контекст.

Я також хочу зібрати/розробити різні матеріали, якими користувачі можуть скористатись, щоб дізнатися більше про конкретні місця / теми. Це може включати:

  • Короткі «пояснювальні» презентації (наприклад, 2-3-хвилинні презентації PowerPoint або коротких відео), що охоплюють такі теми, як «Що таке радіація?», «Що таке доза радіації?», «Яким чином радіація співвідноситься з іншими небезпеками?» (ідея відносного ризику), «Огляд історії аварії на Чорнобильській АЕС», «Що означають зони 1, 2, 3 тощо?», «Що таке біосферний заповідник?» , «Що відомо вченим про радіаційні ефекти в ЗВ?», «Чому дослідження ЗВ настільки важливі на міжнародному рівні?»
  • Історичні фільми та фотографії того, як певна локація виглядала до аварії (для тих місць, де це буде доречно)
  • Короткі (близько 3-4 хвилин) інтерв'ю (в ідеалі – у форматі 360о) з людьми, що керують ЗВ (включаючи біосферний заповідник, управління відходами, управління водними ресурсами тощо), а також людьми, які живуть у різних зонах, людьми, які до аварії проживали в Прип'яті та навколишніх селах, ліквідаторами тощо.

Враховуючи вищезазначений тип контенту, Віртуальний Чорнобиль 2 може бути розроблений для інформування та навчання різних аудиторій і бути представленим у різний спосіб для задоволення різних потреб та апаратних можливостей.

Для повноцінного досвіду використання віртуального Чорнобиля 2, я хочу, щоб весь контент був представлений у додатку, який можна запустити на Oculus Go. Користувачам буде представлена ​​аерофотозйомка зони та вибір мови. Потім вони отримають дуже коротку аудіо інструкцію, яка пояснить, на що вони дивляться і як вони можуть вивчати територію. Потім користувач буде використовувати контролер для вибору тих місць, які він захоче відвідати. Коли він опиняється на обраній локації і переглядає сферичне відео 360о, він може використовувати контролер, щоб увімкнути або вимкнути голосовий супровід для цієї локації, а також відкрити меню, де будуть інші матеріали, що стосуються цієї локації і можуть зацікавити користувача.

Проте, багато людей можуть не мати доступу до Oculus Go, тому я хотів би також розробити спеціальні «екскурсії» Віртуальним Чорнобилем 2 для задоволення різних потреб кінцевих користувачів. Це буде коротке відео, подібне до того, що я надіслав вам, у якому об’єднано контент з кількох локацій в узгоджений тур. Очевидно, ці відео можуть включати деякі презентації, інтерв'ю тощо на додаток до екскурсії в 360о. Ці відео-тури можна переглядати на пристроях на зразок Google Cardboard або навіть на планшеті або ПК, де користувач може переміщатися, щоб переглянути різні частини контенту.

 

Важливість залученості

Віртуальний Чорнобиль 2 є винятковою можливістю працювати з групами кінцевих користувачів і, таким чином, будувати довіру і розвіювати міфи. Залученість (тобто робота з групами кінцевих користувачів для визначення питань, на які вони хотіли б знати відповіді, та типів контенту, що їх цікавить) є ядром мого бачення Віртуального Чорнобиля 2, і тут я бачу вигоди для ДАЗВ. Завдяки співпраці зі Школами в першу чергу, ми зможемо забезпечити, відповідність контенту запитам, які має молоде покоління, а також його відповідність потребам навчального плану. Якби ми могли перетворити Віртуальний Чорнобиль 2 на цінний ресурс для шкільної освіти в Україні (і в кінцевому підсумку в інших країнах), це було б фантастично. Розбудова довіри шкіл (і, отже, спільнот) + позитивний внесок у освіту - це те, що, безсумнівно, захопить інтерес ЗМІ та громадськості, як на національному, так і на міжнародному рівні. Ресурс також буде корисними для використання в музеях / інформаційних центрах Чорнобиля.

 

Наступні кроки

Як тільки ми отримаємо підтримку пана Петрука, нам потрібно подумати про те, як найкраще розпочати цю подорож співпраці. Якщо ми зможемо визначити кілька шкіл, з якими працюватимемо у першу чергу, це було б чудово. Враховуючи проект iCLEAR, мені цікаво, чи може це включати школу в Народичах?

Я бачу такий сценарій заходу в кожній школі:

  • Вступ і коротке пояснення проекту
  • Демонстрація їм поточного контенту Oculus Go
  • Робота учнів в групах, щоб обговорити те, що вони знають (або думають, що вони знають!) про радіацію та Чорнобиль та визначити питання, на які вони хотіли б мати відповіді
  • Обговорення з вчителями переліку інформації, яка, на їхню думку, потрібна для підтримки освіти (відповідно до навчального плану школи)
  • Визначення обома групами пріоритетності речей, які вони найбільше хотіли б бачити у віртуальному Чорнобилі 2
  • Як невелику розвагу для учнів, ми могли б потім показати деякі з фотографій дикої природи, які ми відзняли в зоні, а потім запустити вікторину «вгадай тварину», використовуючи деякі з більш складних для ідентифікації зображень, де може бути видно трохи хвоста, ноги тощо.

Після закінчення кожного шкільного візиту ми могли б зіставити пріоритетний «список побажань» контенту для Віртуального Чорнобиля 2, а після того, як ми відвідаємо кілька шкіл, визначимо найважливіший контент для фільму / розробки, щоб забезпечити відповідність Віртуального Чорнобиля 2 потребам учнів і вчителів.


Підрозділ: ВІДКРИТИЙ МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ «УКРАЇНА»

до списку оголошень